Világszerte több autó fogyott novemberben

Vágólapra másolva!
Az idei év novemberében az amerikai General Motors és a Ford, valamint az európai autógyártók közül a Volkswagen, a BMW és a DaimlerChrysler-leányvállalat Mercedes Benz növekedést ért el az értékesítés területén a tavalyi év novemberéhez képest. Az amerikai Chrysler, az Audi és a Porsche eladásai ugyanakkor visszaestek. Szakértők szerint az amerikai autópiac teljesen kiheverte a terrortámadások okozta sokkot. 
Vágólapra másolva!

Novemberre az amerikai autópiac teljesen helyrezökkent a szeptemberi terrortámadások óta. Az állandó vásárlásösztönzésnek köszönhetően a világ vezető gyártói, a General Motors (GM) és a Ford a múlt hónap folyamán az eladások további növekedéséről számoltak be. A német autókonszernek közül a Volkswagen, a BMW és a DaimlerChrysler Mercedes Benz egysége több autót adott el, mint 2000 novemberében. A DaimlerChrysler amerikai leányvállalata, a Chrysler, a német Porsche és a VW leányvállalata, az Audi ugyanakkor visszaesést tapasztalt.

A Volkswagen novemberben 3,3 százalékkal növelte amerikai eladásait tavaly novemberhez képest. A BMW 3,2 százalékkal, a Mercedes pedig 11,4 százalékkal több autót adott el, mint a tavalyi hasonló időszakában. Ezzel szemben a Chrysler 5,8 százalékos csökkenést, a Porsche 3 százalékos, az Audi pedig 4,5 százalékos visszaesést szenvedett el.

A novemberi mutatószámok elmaradnak az októberi rekorderedmény mögött, amikor az amerikaiak összesen 1,727 millió személy- és könnyű haszongépjárművet vásároltak - 24,4 százalékkal többet, mint tavaly októberben.

A vásárlásösztönzés - például a kamatmentes hitel - októberben a GM-nél még 31 százalékos, a Fordnál pedig 36 százalékos növekedést eredményezett. Novemberben ezek az arányok csökkentek: a tavaly novemberinél a GM 13 százalékkal többet, 363 721 autót adott el, a Ford 4,4 százalékkal többet, 313 906 darab személyautót értékesített.

Az ágazatvezető GM becslései szerint mintegy 15 ezer kocsival több autót gyártanak az idei utolsó negyedévben, 2002 első negyedévére pedig 1,3 milliós termelést jeleznek előre, amely 7 százalékkal több, mint a jelenlegi negyedben várható. A GM-részvények értéke hétfőn 1,35 százalékkal csökkent a New York-i értéktőzsdén.

A Ford, a világ második legnagyobb autógyártója követte a GM példáját, és szintén kamatmentes hitelekkel kínálta gépkocsijait. A kamatmentes kölcsön azonban rontja a jövedelmezőséget, és torzítja a tényleges vásárlói hangulat értékelését.

A társaság a jövő év első negyedében 9 százalékos termelés-visszaesést jósol. A Ford részvényei a Wall Streeten 6,02 százalékkal 17,8 dollárra zuhantak hétfőn.

(MTI)

Volkswagen

Korábban:

Autóipar - a trenddel szemben
(2001. november 26.)