A hadjáratban a franciaországi Greenpeace-részleg a "Stop Esso" jelszót használja, de úgy, hogy a cég nevében a két "s" betű az egykori náci fegyveres testület, az SS hirhedt jelére emlékeztet - az ExxonMobil álláspontja szerint.
Ironikus, hogy a világ leggazdagabb vállalata nem ismeri fel a dollár jelét, és összekeveri azt egy náci jelképpel, mondta a Greenpeace szóvivője. A kampányában az Esso két "s" betűjét függőleges vonallal látták el, hogy az két dollárjelre emlékeztessen. Mindenesetre örülünk, hogy az ExxonMobil belátta, hogy hatásos a kampány, mondta a környezetvédők szóvivője.
"Stop E$$O"
A Greenpeace lelkiismeretlenséggel és kapzsisággal vádolja az olajipari céget környezetvédelmi kérdésekben. A csoport szerint az ExxonMobilt felelősség terheli a kiotói klímaegyezmény amerikai elutasításáért.
A környezetvédő szervezet május óta folytatja kampányát az Esso ellen, a Friends of the Earth és a People and Planet szervezetekkel együttműködve, nemcsak Franciaországban, hanem Nagy-Britanniában, az Egyesült Államokban, Kanadában és Németországban is. A Greenpeace az idén megpróbált bojkottot is szervezni az Esso-üzemanyagok ellen.
Nincs kompromisszum
A kampány beszüntetése mellett napi 80 ezer euró, vagyis közel húszmillió forint (!) kártérítés megítélését is kéri a Greenpeace-akció idejére az Esso France. Törvény tiltja a bejegyzett kereskedelmi védjegyek eltorzítását vagy megtévesztő bemutatását, mondta a BBC-nek az Esso franciaországi üzletágának szóvivője.
Az ExxonMobil pere taktikai változást jelent a nagy cégek Greenpeace elleni harcában. Eddig a vállalatok vagy nem vettek figyelmet a környezetvédők akcióiról, vagy ideológiai alapon próbáltak érvelni ellenük, a BBC News szerint.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat:
Korábban:
A Fortune Magazin szerint az ExxonMobil a legnagyobb forgalmú vállalat