Ismét bővül a világ mobilpiaca

Vágólapra másolva!
A tavalyi visszaesés után idén ismét bővül a világ mobilpiaca, melyen a Nokia megerősítette vezető helyét - áll a Strategy Analytics második negyedéves adatok alapján készült elemzésében. Egyedül a Sony-Ericsson piac részesedése csökkent a vállalat új stratégiája miatt - írja a BBC.
Vágólapra másolva!

A vállalat előrejelzése szerint idén ismét bővülni fog a mobilpiac, miután a tavalyi 393 millió után idén 417 millió készüléket értékesítenek világszerte. 2001-ben kevesebb mobilkészüléket értékesítettek, mint egy évvel korábban; ez 1990 óta először fordult elő. A piac bővülését a telefongyártók leginkább a hang és képüzenetek továbbítására is alkalmas MMS-technológia elerjedésétől várják: reményeik szerint az új lehetőségek egyre több mobiltulajdonost készülékük lecserélésére ösztönöznek.

Ami a gyártók sorrendjét illeti, a Strategy Analytics felmérése szerint a Nokia stabilizálta piacvezető pozícióját, és a második negyedévben 36 millió értékesített készülékkel a piac 37,2 százalékát birtokolja. Sikeres negyedévet zárt a Motorola is: piaci részesedését 17,3 százalékra emelte, míg a Samsung és a Siemens helyzete nem változott. Az adatok szerint a Sony-Ericsson eladásai visszaestek, mivel a cég új stratégiája az igényes és gazdag ügyfelek kiszolgálását helyezi előtérbe.

Vezető mobiltelefon-gyártók piaci részesedése (százalékban):

Nokia

37,2

Motorola

17,3

Samsung

9,8

Siemens

8,5

Sony-Ericsson

5,2

Egyéb

22,1

(Üzleti egyed)