A vezető haza márkakereskedők Világgazdaságnak nyilatkozó szakértői szerint az egyre bővülő felszereltségi elemek választhatóságával a vásárlók igényei is nőnek, ezért manapság már csak jelentős kedvezményekkel együtt értékesíthetők az alap-felszereltségű - például légzsák, vagy elektromos ablakemelő nélküli - gépkocsik. A márkakereskedők ezért időről időre kedvezőbb finanszírozási feltételek mellett kínálják autóikat, vagy pedig változatlan ár mellett bővítik a felszereltséget, így csalogatva a vásárlókat.
Az eladásokat tekintve vezető Suzuki például az augusztusban befejeződött két hónapos akció alatt - amely a kezdőrészletet csökkentette - 6 ezer gépkocsit értékesített. A Világgazdaságnak Tihanyi Tamás pr-marketingvezető elmondta, hogy a következő akció októberben indul.
Az értékesítési piacon második helyen álló Renault-nál a jelenleg futó kedvezményeket ősszel újabb követi, azonban a téli hónapokra a cég nem tervez külön akciót. Az akciókat elsősorban a kedvezőbb finanszírozásra és a szolgáltatások bővítésére építi a Renault, ahol az év első felében nem tapasztalták az értékesítési feltételek romlását.
A tömegmárkáknál kevésbé változtak az exkluzív márkák értékesítési statisztikái. A Wallis Motor Kft. BMW-kereskedője a Világgazdaságnak elmondta, hogy ennek ellenére a különböző kedvezményes akciókat folytatják, például külön akció indul a közeljövőben bemutatásra kerülő 5-ös széria bevezetésére.
Magyarországi autó-eladási adatok (ezer darab)
Márka |
2002. első félév |
2001. első félév |
Suzuki |
16 617 |
14 391 |
Opel |
11 584 |
10 043 |
Renault |
8442 |
8366 |
Peugeot |
5966 |
4850 |
Volkswagen |
5885 |
7545 |
Skoda |
5142 |
4320 |
Daewoo |
4507 |
2439 |
Citroen |
4084 |
3292 |
Ford |
3654 |
2930 |
Toyota |
3104 |
2406 |
Forrás: Világgazdaság, MGKE
(Üzleti Negyed)
Ajánlat:
Autó - Az Üzleti Negyed rovata