Kiválasztották az M7-es sztráda-tender résztvevőit

Vágólapra másolva!
A Nemzeti Autópálya (NA) Rt. hétfőn kiválasztotta az M7-es autópálya Balatonszárszó-Ordacsehi közötti szakaszának megépítésére kiírt, tárgyalásos közbeszerzési eljárásra meghívandó útépítő cégeket - tájékoztatott Nyíri János, az NA Rt. sajtóügyekért felelős főmunkatársa. A kiíró mindhárom jelentkezőről megállapította, hogy alkalmas a feltételeknek. A munkákat várhatóan jövő év március 1-jén kezdik meg, és 2005. június 30-án fejezik be.
Vágólapra másolva!

A kihívó így a Strabag Építő Kft-t, a Hídépítő Rt. vezette Szárszó Konzorciumot - amelynek tagja a Betonút Szolgáltató és Építő Rt., - valamint harmadikként az "M7 Balaton 2002" Közös Vállalkozást kérte fel ajánlattételre. Ez utóbbi társaság az Egút Egri Útépítő Rt.-ből, és a Debreceni Magas-, Mély- és Útépítő Rt-ből áll.

A cégeknek ezt követő 40 napon belül kell részletes ajánlatukat kidolgozni, ami tartalmazza a munkálatok elvégzésének árát is. A kiírónak a pályaművek elbírálására azután 60 nap áll rendelkezésre, ami rendkívüli esetben 30 nappal meghosszabbítható. A munkák várható kezdete, az időjárástól függően 2003. március 1., míg a teljesítés határideje 2005. június 30.

Az alkalmasság feltételei között szerepelt, hogy az elmúlt 3 év átlagában a pályázók árbevétele évenként meghaladja a 10 milliárd forintot, és saját tőkéjük 2001-ben az 500 millió forintot.

Olyan jelentkezők ajánlatát fogadták el, amelyek 1997-2001. között részt vettek minimum 10 kilométer hosszú 2-szer 2 sávos és a forgalomnak átadott új építésű út építésében, ahol alvállalkozóként legalább 10 százalékban szerepet vállaltak. Ezenkívül a pályázóknak rendelkezniük kellett napi 20 ezer köbméter földmunka, napi 2 ezer tonna aszfaltburkolat építéséhez valamint 500 köbméter beton-előállításához és bedolgozásához szükséges saját gépi kapacitással.

E szakaszra korábban közbeszerzés nélküli zárt meghívásos tendert tett közzé az NA Rt. A 2002. július 22-i nyilvános tenderbontás alkalmával, az M7-es Balatonszárszó-Ordacsehi közötti szakasz plusz 3 híd megépítésére a Hídépítő Strabag Rt. konzorciumának 54,65 milliárd forintos ajánlata volt a legkedvezőbb, amit az Egri Útépítő Rt. 59,9 milliárdos, és a Betonút Rt. 62,9 milliárdos pályázata követett.

Eredményt végül is nem hirdettek, mert Csillag István, gazdasági és közlekedési miniszter úgy döntött, mégiscsak közbeszerzési eljárást írnak ki az autópálya szakasz megépítésére.

(MTI)

Korábban:

Nyilvános a sztrádaépítésre pályázók névsora
(2002. szeptember 26.)

Nem büntetjük a hazai kisbefektetőket - Csillag István a Társalgóban
(2002. szeptember 4.)

Könyvajánló

Nem hiányzik a könyvtárából?