Szardíniai rali magyarokkal és kérdőjelekkel

Vágólapra másolva!
Péntektől vasárnapig a 16 futamból álló vb-sorozat 13. versenyét, a murvás, újonc Szardíniai ralit rendezik. A világbajnok Petter Solberg (Subaru) az "életben maradásért" küzd az éllovas Sebastien Loebbel (Citroën) szemben, újra összecsapnak a juniorok is. Benik Balázséknak és Bútor Róbertéknek hála magyarokért is szoríthatunk.
Vágólapra másolva!

A szép Itáliában tavaly Loeb (Citroën) győzött Panizzi (Peugeot) és Märtin (Ford) előtt, korábban Panizzi és a Peugeot 206 uralkodott zsinórban három sikerrel. De ugye az San Remo volt és aszfalt, most meg Szardínia szigete van és murva. Hiányolják is a pilóták, úgy a tapasztaltak, mint például 1990 és '92 legjobbja, Sainz, vagy a még mindig zöldfülű Hirvonen. Az egyik azért, mert imádta, és mert így sokkal kevesebb az aszfalt a murvánál, a másik meg azért, mert így kevesebb lehetősége van javulni, fejlődni betonon.

Sokan attól tartanak, hogy ezúttal sem kerülhetik el azokat a típusú problémákat, amelyek az ismeretlen pályákból, nehezen összerakott itinerekből adódnak. Tény, hogy adottak, egyenlőek a feltételek, senkinek sincs számottevő előnye, így hátránya sem. Kétszer lehet végigmenni a gyorsokon, de korlátozott sebességgel - a lehető legpontosabban kell felírni a szakaszokat.

Amit lehet tudni a Porto Cervo, Olbia központú versenyről, hogy az utak nem olyan lassúak és durvák, mint az Akropoliszon vagy Törökországban, a szakértők 90 km/h körüli átlagra számítanak. És mindenki számára a lehető legfontosabb, hogy végigmenjen, minél több kilométert és rutint gyűjtsön, mert ezek hiányában a jövőben lemarad a riválisoktól. Tehát inkább egyfajta biztonsági autózás lehet jellemző, mint az eszetlen, überbevállalós száguldozás - már ha van rá mód. Hiszen ha valakinek muszáj nyernie, hogy befogja az ellent, nos az nem fog óvatoskodni (lásd Solberg).

A rendes gumiválasztási mizéria is megvan, sőt, mert többféle murvára kéne eltalálni az abroncsokat, úgy mint "kenyai", "finn", "argentin" és "mexikói" felületekről is szólnak a híradások. Időjárásilag meleget jósolnak, tán némi őszi kis csapadékkal.

Az első Szardíniai rali össztávja 1228,92 km, ebből 384,23 km a gyorsasági 10 féle, összesen 19 szakaszra bontva. Pénteken 6 gyors és 158,56 km, szombaton 7 és 147,99, vasárnap 6 és 77,8 km vár a mezőnyre. A legrövidebb szakasz 4,21, a leghosszabb 34,21 km.

A 16 futamból álló vb-sorozat 13. állomására 74 egység nevezett, ebből 21 a WRC-s. Nézzük először a gyáriakat, bár semmi meglepetés a keretben:

CitroënLoebSainz
FordMärtinDuval
SubaruSolbergHirvonen
PeugeotGrönholmRovanperä

És ott lesz megint a Skoda Schwarzcal és Gardemeisterrel, Citroën Xsarával félig, harmadik gyáriként Pykälistö, Peugeot 206-ossal Campos, H. Solberg és Vouilloz, Ford Focusszal Warmbold, Vovosz, Papadimitriu és Benik, Subaru Imprezával Navarra, Toyota Corollával Recordati és Zanchi.

Igen, Benik Balázs is ott van, megy bizony Rácz Bencével az oldalán a 02-es Focusával (23-as rajtszámmal). Az aktuális magyar bajnok idén Svédországban, hóban már bizonyított, meglátjuk, mire megy a mindenki számára ismeretlen terepen. És megy ugye a Bútor, Táborszki duó is a kis Citroën Saxóval... És idei utolsó előtti meccsükön, hatodszor feszülnek egymásnak a juniorok az Ignisekkel, Cliókkal, Puntókkal, Corsákkal.

Figyelje DuEn oldalát, ahová folyamatosan érkeznek a hírek, SMS-ek a magyar résztvevőktől!