A Thief Garretjének női ellenfele lesz

Vágólapra másolva!
A következő év áprilisától a Thief III Garretjének egy új ellenlábassal kell szembenéznie - ő nem más, mint Anya, a csinos tolvajhölgy, aki a Blue 52 akciójátéka helyszínének, a Stolen jövőbeli városának tehetős polgárait próbálja megszabadítani felesleges javaiktól.
Vágólapra másolva!

Biztos akadnak játékosok, akik a bevezetőt elolvasva amiatt kapnak a fejükhöz, hogy lám, itt van megint egy akcióprogram, melyet egy formás idomokkal megáldott, női főszereplővel próbálnak eladni a készítői. Lehet, hogy beigazolódik ezen aggodalom, de nem lehet figyelmen kívül hagyni a tényt, hogy az ilyen, vagyis női főszereplővel szerkesztett játékok igen sikeresek, és itt mégiscsak az üzleti élet egy területéről van szó. De ne legyünk pesszimisták, és reméljük, hogy nemcsak a formás domborulatok miatt lesz érdemes megvásárolni a Stolent.

A játék helyszíne egy igazi metropolisz, Forge City, melynek felhőkarcolói egy megálmodott jövő egének szövetét próbálják átszakítani. Ez a jövő a gazdagok szemszögéből talán rózsásnak tűnnek, de a mérleg ezúttal is egyensúlyba billen, és a mérhetetlen gazdagság hasonló fokú szegénységet is termel - az előrejutás itt is csak mások kárára valósulhat meg. Ebben a világban él Anya, aki foglalkozását illetően tolvaj, vagyis nem feltétlen e felsőbb néprétegekhez tartozik. Ő próbálja meg ha nem is a társadalom, de a saját anyagi problémáit megoldani a gazdagok javainak újra történő elosztásával.

Magyar fülnek talán furcsa nevű hősnőnk ugyan egymagában hajtja végre a küldetéseket, de azért nincs teljesen magára hagyva. A missziók során segíti őt barátja, Louie Palmer, kinek hangját folyamatosan hallja - vagyis halljuk - a hősnő fejére szerelt mikrofonból. Mivel az események a jövőben játszódnak, a vagyontárgyaikra vigyázó gazdagok mindenféle futurisztikus eszközökkel és csapdákkal várják a kelletlen behatolót, így igazán nehéz dolgunk lesz a siker felé vezető úton.

Harmadik személyű játékról lévén szó, igen nagy hangsúlyt kapnak majd a különleges, néhol pedig egészen akrobatikus mozdulatok. Alapvető különbségnek ígérkezik a bevezetőben összehasonlítási alapként vett Thieffel szemben, hogy ezúttal nem a rejtőzködésen, hanem az ügyességen lesz a hangsúly. Tipikus "ellenfél" lesz például a különféle filmekből, például a Catherine Zeta Jonesos Briliáns csapdából megismert, lézersugarakból szőtt háló, melyen tényleg csak a legügyesebb tolvajok lesznek képesek áthatolni.

Az értékeket természetesen nemcsak csapdák őrzik, hanem marcona őrök is poroszkálnak az egyes épületekben. Az őröket ugyan egy ki altató nyílvessző kilövésével ártalmatlanná tehetjük, de azért célszerű elkerülnünk a velük való találkozást. Egy másik nyílvesszővel megjelölhetjük őket - ehhez persze úgy kell eltalálni a ruhájukat, hogy ne vegyenek észre minket - ami után a minimapunkon láthatjuk, hogy éppen merre járnak. Egy érdekes húzásként a térkép különféle színekkel jelöli majd a régiókat aszerint, hogy az őrök mennyire tartják "gyanúsnak" az érintett területet.

Mint minden valamire való tolvajnak, Anyának is számos apró játékszer lapul a hátizsákjában. Itt vannak már az emlegetett nyílvesszők, és természetesen a kilövésükre szolgáló apró pisztoly. Aztán akadnak gránátok, melyekkel vagy az őröket altathatjuk el, vagy a kamerákat iktathatjuk ki, vagy akkora füstöt csalhatunk elő, hogy sem ember, sem kamera nem látja, éppen miben sántikálunk - nekünk persze lesz olyan szemüvegünk, hogy ne zavarjon a füst. Ha merészebbek vagyunk, akkor bevethetjük a zajgenerátor, ami ugyan elcsalja az őröket egy helyről, de onnantól kezdve jóval gyanakvóbban járkálnak majd a termekben, illetve folyosókon. Elmaradhatatlan kellék az a kis szemüveg, melyet feltéve láthatóvá válnak azok a gonosz, piros lézersugarak, melyek hálóján úgy fennakadhatunk, mint egy szerencsétlen halacska.

Korábban említettük, hogy ebben a játékban inkább az akrobatikus mozdulatokra kerül a hangsúly, mint a rejtőzködésre, de ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy szemtől-szemben sok esélyünk lenne az őrök ellen. Anya ugyan rendelkezik néhány nagyon impozáns harci mozdulattal, de ezek sokkal inkább kecsesek, mint hatékonyak a jól felfegyverzett, fizikailag nálunk sokkal erősebb férfi őrökkel szemben. A Stolenben is feltűnik a minden hasonló játékból kihagyhatatlan indikátor, mely azt jelzi, hogy éppen mennyire látható a főhősnő az ellenfelek szemében.

A program fejlesztése még meglehetősen kezdeti stádiumában tart, amit jól mutat a jövő áprilisra tervezett megjelenés is. Hogy milyen grafikus motor kerül majd a program alá - lehet hallani szóbeszédeket valamilyen saját fejlesztésű technikáról -, arról nincs biztos információ, de bizonyosan nem marad el a játék megjelenésében a kor követelményeitől. Reméljük, hogy a Stolen nemcsak megjelenésében, hanem tartalmában is felveheti a kesztyűt a Thief harmadik részével, valamint a még addig esetlegesen megjelenő lopakodós akciójátékokkal.