Szommer győzött a Ring-ralin

Vágólapra másolva!
Az Országos Yokohama Junior Rallye Bajnokság is az utolsó futamához érkezett. Az I. Yokohama Ring Rallye-nak a Hungaroring adott otthont. Az utolsó versenynek valóban döntő szerepe volt, hiszen ez tett pontot mind az abszolút, mind a kategória bajnoki címek végső sorrendjére.
Vágólapra másolva!

Ezen a hétvégén nem csak a Junior Bajnokságban indulók álltak rajthoz, hanem lehetőséget kaptak más MNASZ licencel rendelkező versenyzők is az indulásra. Érdekességképpen előfutóként rajthoz állt, és sikerrel teljesítette a távot a hazai F1-es versenypálya "gazdája", a Hungaroring RT elnöke, Palik László is megszokott navigátorával, Darázsi Gáborral az oldalán. Ám ezúttal nem a homokdűnékre való Nissan, hanem a Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa egyik autója volt a versenygépük, amelyet a Zengő Motorsporttól kölcsönöztek erre a rendhagyó futamra.

A hétvége kedvezőtlen időjárása ellenére a 88 pároson kívül sokan kilátogattak a pályára. A szombati pályabejárás után kiderült a résztvevők számára, hogy tartogat még meglepetéseket az amúgy jól ismert helyszín számukra is.

A vasárnapi futamon néhány autó már nem állt rajthoz, az edzésen ugyanis többeknek gondot okozott a technika. A hat gyorsasági szakaszon a legjobb időt Fülöp Rajmund és Benics Kálmán Skoda Octavia WRC-je érte el. Ezzel az eredménnyel ők végeztek a meghívásos kategória élén.

A Junior Bajnokságban abszolút és egyben az N2 kategória első helyén Szommer István és Hosszú Zoltán végzett, akik egy Honda Civic-kel teljesítették az előírt kilométereket. Mögöttük másodikként érkezett célba Csizmeg Richárd és Józsa Péter Peugeot 106-osa, az abszolút értékelés helyezéséért járó serleget pedig a Matos Márton, Tóth Szabolcs kettős vihette haza.

Az F csoport Arany Ászok Trófea leggyorsabb párosának a Szabó Bence, Somogyi Pál kettős bizonyult egy Subaru Imprezával. Rózsahegyi Márk és Zentai Kornél második helyüknek és az F4-es kategóriagyőzelmüknek köszönhetően bebiztosították maguknak a kategória éves bajnoki címét. Az F csoport harmadikjaként a Száger Csaba, Antal Miklós duó fejezte be a napot az F5 géposztályban. Ennek az eredménynek köszönhetően a kategória élén végeztek az éves értékelésben is. A hétvégi versenyen hatodikként célba érkező Nagy Krisztián és Veres Gábor Citroen Saxójukkal megszerezték a Junior Bajnokság abszolút bajnoki címét.

Az Arany Ászok Trófeában (F csoport) már biztos bajnokként fejezte be az előző futamot a Nemes Csaba, Gács Gábor kettős, így ők ezen a futamon már nem álltak rajthoz. A csoport győzelem mellett amúgy az F3 kategória bajnoki címe is ezt a párost illeti.

Az A csoport élén azonos pontszámmal állt Kovács Gergely és Németh Zsolt, valamint a Hidvégi Zoltán, Hidvégi Péter kettős. Kovácsék kiesése miatt az A csoport bajnoki címe a Hidvégi testvérek "ölébe hullott".

Az N csoportban a Dér, Dér testvérpár viaskodott a Nagy Krisztián, Veres Gábor kettőssel. Dér Péterék kiesése miatt a Nagy, Veres duó szerezte meg a győzelmet ebben a kategóriában.

A6-ban Kovácsék kiesése miatt a most kategóriát nyerő Harmath Imre és Pazsitka István végzett az éves értékelés első helyén.

Az A5 géposztályban a Hidvégi Zoltán, Hidvégi Péter kettős, N2-ben az abszolút bajnok Nagy, Veres páros bizonyult a legjobbnak a 2004. évi bajnokságban. Dér Péterék már magabiztosan, az N1 kategória bajnoki címével érkeztek a záró futamra.

Az F2-ben Helter Ádám és Deák Zoltán vezetett egy ponttal a géposztály értékelését a most kategóriát nyerő Bodor Attila és Bencze Sándor előtt. Mivel ebben a kategóriában nem álltak rajthoz elegen az értékelés szempontjából, ezért valószínűleg az eddigi eredmények maradnak az éves értékelést illetően.

Versenyzői hozzászólások:

Nagy Krisztián: "Rosszul döntöttem, elgumiztuk magunkat az elején. A 29. helyről a 6. helyre sikerült feltornázni magunkat. Sajnáljuk, hogy így dőlt el a bajnokság, de természetesen örülünk az eredményünknek! A hatodik gyorsaságin megforogtunk, kicsit elmértük a féktávot. Mindenkinek szeretnénk gratulálni, aki befejezte a futamot!"

Szommer István: "Érdekes verseny volt. Az elején csúszósabb volt, mint amit vártunk. Meglepődtünk, hogy a Ring jobban csúszott, mint a mellékutak. Folyamatosan javult az időnk, ahogy száradt a pálya. A második gyorson bakiztunk egyet, rövid lett a féktáv. Nekicsúsztunk a kerítésnek, de szaladtunk tovább. Az egyik rajtban pedig nem indult az autónk. Mint kiderült, megakadt az indítókulcs, és ez később még egyszer megismétlődött. Ennek ellenére jól éreztük magunkat."

Fülöp Rajmund: "Nagyon jól éreztük magunkat ezen a hétvégén. Ha visszagondolok a saját kezdő éveimre, és összehasonlítom a mai fiatalok versenyeivel, akkor azért látszik a különbség! Nagyon jó, hogy ők ilyen remekül szervezett versenyeken indulhatnak, és itt tanulhatják meg, hogy hogyan kell autózni a versenypályákon."

Forrás: MNASZ