Már nem új hír, hogy miután az Európai Bizottság engedélyezte a DaimlerChrysler Automotive Hungária Kereskedelmi Kft. megalapítását, az új vállalat 2005. július 1-jén megkezdte működését. A német-amerikai DaimlerChrysler AG-hoz tartozó márkák importőri és értékesítői feladatai az új vegyesvállalat megalakulásával egy időben különváltak. A DaimlerChrysler Automotive Hungária Kft. átvette a Mercedes-Benz, smart, Chrysler és Jeep márkákhoz tartozó új autók és alkatrészek importőri és nagykereskedői feladatait. A DaimlerChrysler Automotive Hungária Kft. 2005. július 1-jétől kezdve az MB-AUTO Magyarország Kft. helyett a Mercedes-Benz és smart típusú járművek, ezen kívül pedig a Chrysler és Jeep márkák hivatalos importőre. Az új vegyesvállalat 22 szerviz- és értékesítési partnert szolgál ki Magyarországon, amelyek a fent megnevezett márkák közül várhatóan 4000 új autót értékesítenek 2005-ben. A DaimlerChrysler AG célja, hogy új magyarországi vezérképviseletével tovább erősítse kelet-európai piacait, és optimalizálja az ügyfeleknek kínált szolgáltatások színvonalát.
nagyobb kép > képgaléria a bemutatóról
Frissebb információ, hogy megalakult az első márkakereskedés is, az MB-Auto Magyarország Kft. hivatalos Chrysler és Jeep kereskedő és márkaszerviz lett. A Hunyadi János úton lévő telephelyen hétvégétől kelletik magukat a Chrysler és Jeep modellek. Saját offroad pályát is kialakítottak, így még a helyszínen ki lehet próbálni a Jeepek terepjáró képességét. Nyílt nap július 23-án, szombaton 9-től 19 óráig.
És, hogy mit vehet az új amerikai autóra vágyó magyar, mármint minálunk, nem importilag? Nos, egyelőre Chryslerből PT Cruisert, Sebringet, Voyagert, 300 C-t és Crossfire-t, nem egy modellből kabriót is. A Jeepek közül Magyarországon a Wrangler, a Cherokee és a Grand Cherokee kapható. Amit nem linkeltünk, abból mind látható a képgalériában.
A Dodge pedig 2006-ban érkezik hozzánk (is). Addigra a tervek szerint kibővül a kereskedői hálózat, amely jó két éven belül el kell, hogy érje teljes nagyságát - tudtuk meg a keddi, domonyvölgyi sajtótájékoztatón. A Chrysler és a Jeep modellpalettájának rövid áttekintése után aztán tesztvezettünk, a tapasztaltakról a következő oldalon olvashatnak.
Előtte azonban még az árakról és a modellváltozatokról, röviden: a legolcsóbb, 1.6-os, benzines PT Cruiserhez 4 650 000 forinttól juthatunk. 2.2-es dízelhez 5,7, kabrió, 2.4-es benzineshez (turbóval 223 lóerő) pedig 7,2 milliótól. A "kis" Cherokee 2,8-as dízellel minimum 9 millió, a Grand Cherokee-t háromezres dízellel vagy 4,7-5,7 literes beninesekkel 11-15 millióért állíthatjuk a garázsba. Wrangler picivel 6 millió fölött 2.4 literrel, 143 lóerővel, hat sebességgel és felezővel.
A Mercedes SLK-ra épülő Crossfire 11-12 millió 3.2-es, V6-os benzinessel, 218 lóerővel. Létezik amúgy SRT-6 verziója is turbóval, 335 lóerővel, 420 Nm nyomatékkal, 5.2 másodperces százas sprintidővel. A Sebring kétliteres benzinessel 6,5 milliótól kapható. A Voyager például egy 2.8-as dízellel meg 7,7 milliótól.
A 300C-ért 10-16 milliót kell leszurkolni, utóbbi, busás összegért kombit, Touringot kapunk 5.7-es HEMI V8-assal, 345 lóerővel, 6.5 másodperc alatt van a két tonna százon, a nyomatékcsúcs 495 Nm, a végsebességet elektronika korlátozza 250-nél. A gyár 11,8 literes átlagfogyasztást ad meg száz kilométerre. Novembertől háromezres dízel is érkezik 218 lóerővel, 510 Nm-rel.