Böngésző nélkül is keres a Google

Vágólapra másolva!
A Google asztali számítógépekre írt keresője akár böngészőprogram nélkül is összegyűjti az információkat a webről és a felhasználó saját gépéről.
Vágólapra másolva!

Az internetes keresőjéről ismert Google ma jelentette meg a Desktop Search 2 nevű szoftverének tesztváltozatát, amely ingyenesen letölthető a cég honlapjáról. Az alkalmazás önálló eszköztárként fut a felhasználó számítógépén, így böngészőprogram nélkül is lehet vele keresni a számítógépen vagy az interneten.

Netezés hátradőlve

A Google asztali gépekre írt keresőjének első változata tavaly októberben jelent meg. A Desktop Search 2 a PC-n található állományok mellett a helyi hálózaton és a weben is keres, és megjeleníti a legfrissebb e-maileket és híreket is - ez utóbbiakat automatikusan. Az alkalmazás ugyanis folyamatosan figyeli a felhasználó tevékenységét, begyűjti a meglátogatott oldalak hírcsatornáinak (RSS, Atom) hivatkozásait, és személyre szabott, magától frissülő összeállítást kínál ezekből.

A Desktop Search a Google szerint a televíziózáshoz teszi hasonlatossá a netezést. "Szeretnénk, ha a felhasználók egyszerűen csak hátradőlnének, és (böngészés helyett) csak néznék, ahogy a web jön hozzájuk" - mondta el a Reutersnek Nikhil Bhatla, a szoftver termékmenedzsere. A világ legnépszerűbb keresőportálját üzemeltető Google így olyan eszköztárat ad a felhasználóknak, amely sok más alkalmazást is (levelezőprogram, hírolvasó, webböngésző) helyetesít.

Specializálódó keresőportálok

A piac legfontosabb szereplői párhuzamos fejlesztéseket folytatnak, és "fallal körülvett kerteket" hoznak létre, amelyek nem is olyan nyitottak, mint amilyennek első pillantásra tűnnek - nyilatkozta a Reutersnek Greg Sterling, a Kelsey Group elemzője. A Desktop Search-höz hasonló, összetett szolgáltatást nyújtó szoftverekkel a nagy keresőportálok a konkurencia szoftvereinek és eszközeinek használatát igyekeznek teljesen feleslegessé tenni.

A portálok így már nem csak a keresőt, hanem a számítógép használatának egészét meghatározó szolgáltatásokat nyújtanak, amellyel egyre szorosabban kötik magukhoz a felhasználókat - mondta el a szakértő. Mindegyik nagy portálnak megvan a maga specialitása: a Google a webes, a Yahoo a zenei és multimédiás szolgáltatások, a Microsoft az irodai alkalmazások, az America Online pedig az online kommunikáció terén nyújt egyedi szolgáltatásokat.