Mobilos reklámmal bombáz a hirdetőtábla

Vágólapra másolva!
Az előttük elhaladó járókelők mobiltelefonjára sugároz rövid reklámfilmeket a Bluetooth-os hirdetőtábla, amelyet Londonban tesztelnek.
Vágólapra másolva!

A próbaüzem alatt álló eszköz azzal hívja fel magára az előtte elhaladó mobilosok figyelmét, hogy egy rövid reklámfilmet, képüzenetet vagy zenét sugároz telefonjukra, ha az rendelkezik drót nélküli Bluetooth-kapcsolattal - adta hírül a New Scientist. A reklám letöltése nem indul meg automatikusan: a felhasználó maga döntheti el, hogy elfogadja-e a váratlan üzenetet.

Sokan letöltötték

Az adatátvitelhez használt csatlakozó után bluecastingnak elnevezett technológiát a Filter nevű brit cég dolgozta ki, és a Maiden Group reklámügynökséggel közösen állították szolgálatba London hat különböző vasúti pályaudvarán. A próbakampány során többek között a Coldplay együttes legújabb albumát is reklámozták, amelyről dalrészleteket sugároztak az arra járó mobilosoknak.

A plakátok előtt két hét alatt 87 ezer Bluetooth-os telefonnal rendelkező járókelő haladt el, és 17 százalékuk (majdnem 15 ezren) le is töltötte a felkínált tartalmat. A rádiós érzékelőket úgy állították be, hogy a plakát előtti területet figyeljék körülbelül 100 méteres távolságig, így csak azoknak a járókelőknek a készülékére jut el az üzenet, akik láthatják is a hirdetést.

Mobilvírust is terjeszthet?

A mobilokra sugárzott üzenetcsomagokban nincsenek végrehajtható állományok vagy programkód, és a letöltést a telefon saját fájlkezelő szoftvere végzi, ami a gyártó szerint ez garantálja, hogy a bluecastingon keresztül ne kerüljenek mobilvírusok a járókelők készülékeire. A magukat képnek, zenének vagy más, nem végrehajtható formátumú állománynak álcázó kártevők azonban meglovagolhatják ezt a szolgáltatást.

A hirdetőket ennél jobban aggasztja, hogy mivel tartsák fenn az érdeklődését a bluecasting iránt, ha már minden sarkon megcsipogtatja a mobilokat egy reklámtábla. A fejlesztők szerint erre az adhat megoldást, ha olyan extra tartalmakat sugároznak a járókelőknek, amelyekhez máshogy nem jutnak hozzá, ezért szívesen letöltik majd őket. Ha pedig valakit nagyon zavar a hirdetőtáblák folyamatos próbálkozása, akkor azt a Bluetooth-csatlakozó kikapcsolásával megakadályozhatja.