Gyűjtsd a csapdákat, fogd el az orvvadászt

Vágólapra másolva!
Egyedülálló virtuális kalandjátékot indított a Magyar Telekom és a WWF Magyarország a "Vigyázz a madárra!" természetvédelmi program keretében. Az "Orvvadászfogó" célja, hogy szórakoztató módon bemutassa a madárvédelmi programot és a hozzá kapcsolódó ismereteket.
Vágólapra másolva!

Az elmúlt években Magyarországon és különösen a környező országokban elharapódzott a védett madarak vadászata és kereskedelme. Egyes nyugat-európai éttermekben nagy kereslet mutatkozik ugyanis a madarakból készített ínyencségek iránt. A főleg itáliai felvevőpiacokra szállító orvvadászok különböző csalikkal csábítják be lőtávolságba a zsákmányt: többek között műkacsát és hangcsapdát is használnak, csakúgy, mint a játékban.

A kalandjáték három hazai természetvédelmi területen játszódik, amelyek kiemelkedően gazdag élővilággal rendelkeznek, sok ritka és védett madárfajnak adnak otthont. Az első pálya a Duna-Ipoly Nemzeti Park ócsai területén, a második küldetés a Kiskunsági Nemzeti Park apajpusztai térségében játszódik, míg a harmadik feladatsort a Duna-Dráva Nemzeti Parkhoz tartozó Gemencen kell megoldani.

A flash alapú, többdimenziós játékban a virtuális madárvédőknek össze kell gyűjteniük a területről az illegálisan kihelyezett, három különféle madárcsapdát, illetve lencsevégre kell kapniuk az orvvadászt.

A kalandjáték szorosan kapcsolódik a Vigyázz a madárra! programhoz: a Magyar Telekom a WWF Magyarország szakmai segítségével és számos önkéntes közreműködésével három madármegfigyelő tornyot épít és adományoz a program keretében, a madárlesek a játékban is szereplő nemzeti parkokban épülnek fel. A pályákon megtalálhatóak az egyes területek jellemző természeti adottságai, jellemző létesítményei, illetve a helyi tanösvényeket is végigjárhatják virtuálisan a játékosok.

A regisztrációhoz kötött kalandjátékban az orvvadászfogóknak érdemes körültekintően elolvasni a feladatokat, hiszen a továbblépéshez szükséges információkat csak úgy kaphatják meg, ha elmélyednek a madár- és természetvédelem rejtelmeiben. Számos kód és információ ugyanis különböző weboldalakon, illetve a hazai sajtó országos orgánumaiban lett elrejtve. A pontszám a játékon kívül, a hozzá kapcsolódó weboldalon elhelyezett teszttel is gyarapítható. A kérdések megválaszolásához a játékosoknak meg kell ismerniük a Vigyázz a madárra! program részleteit, a programhoz kötődő védett madarakat, az érintett nemzeti parkokat és a program gazdáit.

Az egyes pályák 3-4 hetes periódusban követik egymást. A játék várhatóan az év végéig tart, amikor kisorsolják a virtuális orvvadászok között a félmillió forint értékű, T-Pontban beváltható főnyereményt. Ezen kívül egyes küldetésenként a legjobb 1500 madárvédő azonnali ajándékot is kap: pólót, hátizsákot és plüsstengelicet.

Steiner Attila, a WWF Magyarország fajvédelmi programvezetője elmondta, a WWF Magyarország reméli, hogy a virtuális kalandjáték felkelti sok olyan játékos figyelmét is, akik korábban még nem jártak ezeken a szép természetvédelmi területeken és így kedvük lesz ide ellátogatni. Az első pálya a Duna Ipoly Nemzeti Park területén, az Ócsai Tájvédelmi Körzetben játszódik és a játék számos részlete a valóságot idézi. Így például felhívják a figyelmet arra, hogy Ócsán európai hírű madárgyűrűző központ működik, vagy a játékosok virtuálisan végigjárhatják a helyi tanösvény egyes pontjait, ahol ez eredeti túrapontokkal találkozhatnak.