Bamako: Cupákék Ferrarikat toltak le

Vágólapra másolva!
Első nap: a felvezető autó technikai gondokkal küzd. Leggyorsabb a moslek.hu. Második nap: egy jármű kiáll. A 07-es orosz-indiai kettős 32 órás késéssel, dacolva a hóval indul a mezőny után. Ismét a szirénázó Cupákék a leggyorsabbak.
Vágólapra másolva!

1. nap:

December 26-án reggel elrajtolt az első Budapest-Bamako transz-szaharai autóverseny. Dramane Traoré, a moszkvai mali követség első titkára köszöntötte a közel száz résztvevőt és a többszáz nézőt.

A verseny résztvevői az első nap estéig Velencébe kellett, hogy megérkezzenek. Mivel az útvonalválasztás része a stratégiának, többen Horvátország felé mentek, míg mások az osztrák Alpokot választották.

A leggyorsabbnak a László Lajos vezette Moslék.hu csapat érkezett, akik a 8:30-as budapesti rajt után 15:35-kor érkeztek Velencébe. Másodikként a nagykanizsai Viky Team csapat tagjai futottak be. Harmadik helyen Tiba Tamás ért be, akinek a mitfárere az utolsó pillanatban mondta le a részvételt a Bamakón.

budapestbamako.org

A nap másik nagy eseménye a Villám Géza és Dulai Zoltán általt vezetett 00-ás rajtszámú Lada Niva technikai malőrsorozata volt. Az autó először Villachnál mondta fel a szolgálatot. Majd Velencétől 60 kilóméterre végleg beadta a derekát. A Niva este 10 körül vontatókötélen érkezett a célba.

2. nap:

Velence romantikáját nem élvezhették a Budapest-Bamako résztvevői. Hajnal hasadtával esős, ködös időben indult a mezőny tovább, Marseille felé.

Horkai Gábor és Német Viktor csapata családi okok miatt reggel visszafordult Budapestre. Sajnálattal búcsúztak el bamakós álmaiktól és a mezőny többi tagjától.

A 00-ás felvezető Lada Niva technikai gondjai tovább folytatódtak. Az autó csak töbszöri behúzásra indult el, majd az A4-es autópálya egyik leálló sávjában a Kovács Lajos által vezetett 28-as Lada Niva beléjük rohant hátulról. Személyi sérülés nem történt. Az anyagi kár csekély. Mindkét autó folytatta a versenyt az incidens után.

budapestbamako.org

A 00-ás Niva Cremona előtt ismét lerobbant. A problémát egy helyi, nyugdíjas autószerelő néhány reklámszatyor és 50 méter szigetelőszalag segítségével elhárította.

A gyorsabbak már délben meglátták a Földközi tenger hullámait, míg a többiek heves hóviharral küzködtek Brescia és Pavia között.

A Coimbra Racing Trabantja súlyos perceket vesztett ma, amikor gyújtásproblémákat kellett megoldaniuk az autósztrádán.

A 07-es Lada pilótája és navigátora friss forgalmival és 34 órás késéssel indult a mezőny nyomába Budapestről. A dunántúli hóviharral könnyedén megbírkózott a két sportember.

Ismét a Moslék.hu csapat ért be elsőként a célba. A Lajos "Cupák" László által vezetett Audio A4 26V6 Quatro az olasz sztrádán többször is bevetette csodafegyverét. Az autójukban elhelyezett ipari erősségű sziréna és villogó három Ferrarit is halálra ijesztett és leszorított a belső sávból.

"Minden várakozásunkat felülmúlta ez a sziréna. Nálunk sokkal gyorsabb kocsik is félreállnak az útból" - nyilatkozta a pécsi versenyző.

Másodikként a nagykanizsai Viky Rally Team triója végzett. Harmadikként Tiba Tamás Audija ért be Meyreuil-be.

budapestbamako.org

A motorosok ismét hihetetlen eltökéltséggel küzdöttek esővel, hóval és köddel. Király László és Horváth András a hóvihar ellenére hat ás fél óra alatt tette meg a 700 kilométeres távot.

A mostoha körülményekért mindenkit kárpótolt a Cote D'Azure csodálatos látványa és a verőfényes napsütés a francia Riviérán. A szerencsések homárt és kagylót csipegettek Monte-Carlóban, míg mások a hóviharban gyújtógyertyákkal küszködtek az Appennin hegység lejtőin.

A Budapest-Bamako 2005, Nagy Afrikai Futam december 26-án reggel 8-kor rajtolt a Hősök teréről, és január 9-én érkezik Bamakóba, Mali fővárosába.