Komoly változások a WRC-ben

Vágólapra másolva!
Ciprus, Törökország és Ausztrália helyett Norvégia, Portugália és Írország adhat otthont ralivilágbajnoki futamnak 2007-ben - döntöttek az illetékesek a minap Párizsban. Egyéb változások is várhatók - főként a költségcsökkentés jegyében.
Vágólapra másolva!

Norvégiában havas versenyt rendeznek majd közvetlenül a Svéd rali után. Írországban a walesi záróra előtt fürdenek majd a sárban. A portugál porolást Mexikó és Argentína közé illesztették. Norvégiában és Írországban sosem volt még vb-futam, Portugáliába visszatér a WRC. A katalán és korzikai aszfaltos száguldásokat ismét átrakták, tavaszról őszre. És akik ugye egyelőre úgy fest, hogy nem adhatnak otthont 2007-ben ralivilágbajnoki viadalnak: Ciprus és Törökország (durvamurva), valamint a távoli Ausztrália (gyors murva). Utóbbinál kézenfekvő lenne azzal érvelni, hogy irdatlan messze van, de hát Új-Zélandra még többet kell utazni...

Az FIA (Nemzetközi Autómobil Szövetség) tanácsnokai egy későbbi ülésen mondjuk még dönthetnek úgy, hogy valamelyik kiesőt visszaveszik, s akkor több mint 16, akár 20 futamos is lehet a szezon (és a gyáriaknak 16-on lenne kötelező a részvétel). Nem mintha ez valószínű lenne, hiszen a fő cél a költségcsökkentés. Ennek jegyében olyan terveken is dolgoznak, hogy kevesebb legyen a teszt, a fejleszthető és használható a motor..., 2008-tól pedig, mint az F1-ben, egyetlen gumiszállító látja el a csapatokat.

A pontrendszert is átdolgozzák. A Super Rally szabály tiszavirág életűnek bizonyult (a kiesett visszaállhatott másnap annyiszor 5 perc büntivel, ahány szakaszt nem teljesített). Jön a bónuszolás: az adott nap dobogósai 3, 2 és 1 pontot kapnak pluszban.

A PCWRC (N osztály) és a JWRC (S1600) programjáról később határoznak. A S2000-es autók az N-esek között küzdhetnek majd a világbajnoki pontokért. Korábban szó volt arról, hogy kettévágják a szezont, lesz nyári és téli versenyzés, ezt az ötletet azonban elvetették.

A tervezett 2007-es WRC-program:

  • 1 - január 19-21.: Monte-Carlo (havas-jeges aszfalt)
  • 2 - február 9-11.: Svédország (hó)
  • 3 - február 16-18.: Norvégia (hó)
  • 4 - március 9-11.: Mexikó (murva)
  • 5 - március 30-április 1.: Portugália (murva)
  • 6 - május 4-6.: Argentína (murva)
  • 7 - május 18-20.: Olaszország, Szardínia (murva)
  • 8 - június 1-3.: Görögország, Akropolisz (murva)
  • 9 - augusztus 3-5.: Finnország (murva)
  • 10 - augusztus 17-19.: Németország (aszfalt)
  • 11 - augusztus 31-szeptember 2.: Új-Zéland (murva)
  • 12 - október 5-7.: Franciaország, Korzika (aszfalt)
  • 13 - október 12-14.: Spanyolország, Catalunya (aszfalt)
  • 14 - október 26-28.: Japán (murva)
  • 15 - november 16-18.: Írország (murva)
  • 16 - november 30.december 2.: Nagy-Britannia, Wales (murva)

Forrás: Duen

Magyarország sajnos minden szempontból több mint esélytelen arra, hogy világbajnoki raliversenyt rendezhessen a közeljövőben

A jelenlegi évadban éppen hosszabb pihenő van (például a focivébét elkerülendő), folytatás augusztus közepén a Német ralival. A legutóbbi, görögországi meccset a finn Grönholm nyerte Forddal, de komoly előny a címvédő, francia Loebnél (Citroën).