Vágólapra másolva!
A gyorsasági szakág két magyar fiatalja is különleges lehetőséget kapott a minap - a Renault Clio és a Suzuki Swift Kupa éllovasai az osztrák Bianca Steinerrel együtt F3-as autót tesztelhettek a Ringen.
Vágólapra másolva!

Kiss Norbert a Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa idei legjobbja, Michelisz Norbert az idén debütáló Suzuki Swift Kupában vezeti a pontversenyt. Előbbi a Proex , utóbbi a Zengő Motorsport pilótája. Bianca Steiner (Szász Motorsport) osztrák, s míg Norbik ugyan még bőven fiatalok, de már huszonévesek, addig a nemrég a szakág legifjabb női futamgyőztesévé avanzsáló hölgyemény még erősen tinédzser (és máris "formás" múlttal).

Na, nekik hármuknak adatott meg, hogy július 10-én, hétfőn kétliteres, Coloni Nissan Forma-3-as autókban bizonyíthassák gyorsaságukat a Hungaroringen, rekkenő hőségben. A Szász Motorsport, a Coloni Motorsport, Frank Tamás MNASZ-alelönök és az F1-et is megjárt izraeli-magyar Chanoch Nissany összefogásával, segítségével. Nissanynak és az F1-es teszt-, illetve F3-as versenykilométerekkel a lábában az olasz Enrico Toccacelónak a köridejei voltak a mérvadók, de a GP2-es brazil Lucas DiGrassi és a korábbi cliós bajnok Wéber Gábor is ott volt, hogy tanácsaival ellássa a szimulátorosból már a való világban - eredményesen - versengő tehetségeket.

A legutóbbi hungaroringi gyorsasági versenyhétvégén még "csak" körbeszaglászták Coloniéknak az Euroseries 3000 sorozatban induló autóit, üléspróba volt, ismerkedés. A mostani bezzeg kőkemény tesztnap megannyi körrel, beállítással és tapasztalással, és a szervezőknek nyilván azzal a céljával, hogy egyszer esetleg újabb honfitársunkért szoríthassunk az F1-ben.

Kiss Norbert: "Kemény volt! Öt kört mentünk elsőre, de érzem a karomat. Nagyon kemény a kormány, ráz az autó, és a popóm is fáj. A kigyorsítások elég veszélyesek, belekeveredtem egy-két meleg szituációba. A célegyenesnél kicsit túl erősen akartam, aztán keresztbe is álltam. Megijedtem nagyon, hogy most odaverem, de valahogy az Isten megmentett, és egyenesbe jöttem, de nem tudom, hogyan. Aztán már csak óvatosan mentem. Magamtól féltem a leginkább, hogy túl sokat akarok majd vállalni, aztán jöttek ezek a kis besokallások, amik elég ijesztőek voltak. Hátsókerekes autóval még sincs sok tapasztalatom. Amikor már tudtam, hogy mit nem szabad csinálni, akkor már biztonságban éreztem magam. Novemberben, 0 fokban már próbáltam ilyen autót, de akkor abszolút nem volt tapadás. Most a kanyar közepén kicsit rá lehetett lépni a gázra, és lehetett neki nyomni, ésszel, de télen semmi kanyarsebesség nem volt, a gumik is hidegek voltak. Mindenképp újszerű élmény volt. Az első körökben csak tanulgathattuk a gépet, aztán próbáltam összerakni, hogy ne legyenek nagy hibák benne. A kezdő körben a visszaváltással is voltak gondok, nem igazán találtam a fokozatokat. Üresben gurultam a kanyarig, és lassú gurulás közben tudtam beletalálni egy fokozatba, hogy tudjak tovább menni. Nagyon kicsi a hely, nehéz kezelni ezt a 'H' kulisszás váltót. Remélhetőleg majd meglesz rá a technika. Egy ilyen autó vezetésére most még fizikailag alkalmatlan vagyok Edzeni kéne. A Clio Kupához nem kell különösebb kondi... Szervokormány, szervofék... Ez pedig kőkemény."

Forrás: Duen

Balra Kiss Norbi, jobbra Michelisz Norbi

Michelisz Norbert: "Nagyon, nagyon jó volt. Nagyon féltem előtte. Próbáltam olvasgatni, hogy mit kell csinálni és mit nem. A Suzukiból beülni ebbe olyan, mint egy lovaskocsiból egy autóba. Bár, lehet, hogy ez egy kicsit erős, de tényleg teljesen más. Bár az ívek nagyjából hasonlóak, tehát a Suzukiból át lehet menteni egy-két dolgot, de az erőhatások, a fékezés és gázadás... Hát, ez egy kicsit erősebb autó. A váltókar közel van a kasztnihoz, negyedik és ötödik fokozatot úgy kellett váltani, hogy amint kinyomtam a kart, a kasztnin húztam végig a kezemet, és egy kicsit meg is sérültem, de ez semmiség. Az elindulással is voltak problémák. Szerintem kevés gázt adtam, és gyorsan engedtem fel a kuplungot. A verseny alatt mérték a testfunkciókat, nyomon lehetett követni, mennyi volt a pulzusom, a testhőmérsékletem, és mindenféle más fontos adat is kiderült. Nagyon érdekelnek ezek a dolgok, orvosilag is sok minden befolyásolja az eredményt. Összességében egy nagyon érdekes, izgalmas élményben volt részem."

Forrás: Duen

Nézze meg DuEn képeit a hungaroringi tesztnapról!

Frank Tamás: "Az a véleményem, hogy a fiúk nagyon jól mentek ahhoz képest, hogy először ülnek ilyen autóban. Az eredmények nagyon jók, de persze fejlődniük kell."

A teszten elért legjobb köridők:

  • Enrico Toccacelo: 1:44.249 p
  • Channoch Nissany: 1:46.998
  • Bianca Steiner: 1:47.167
  • Kiss Norbert: 1:47.930
  • Michelisz Norbert: 1:49.210