Vágólapra másolva!
Megpróbál átszállni egy repülőgép szárnyáról egy helikopterbe ejtőernyős biztosítás nélkül Gulyás Kiss Zoltán augusztus 12-én, szombaton 17 órakor a Lánchídnál - célja a Guinness-rekord.

A világhírű magyar kaszkadőr egy AN-2-es típusú repülőgép szárnyáról kísérli meg az átszállást, miközben a két gép 100 méter magasban közel 200 kilométeres sebességgel száguld a Duna fölött.

A kaszkadőrökről a Linktárbanhttp://www.vizsla24.hu/linktar/szorakozas,_pihenes,_sport/sport/kaszkadorok/index.html

Gulyás Kiss Zoltán komoly szakmai múlttal rendelkezik: 300 hazai és külföldi filmben, show-ban, illetve színházi produkcióban szerepelt, valamint akciórendezőként, kaszkadőrszakértőként 40 mozifilm és száznál több reklámspot fűződik a nevéhez. Olyan hollywoodi sztárokkal dolgozott együtt, mint Antonio Banderas, Madonna, Omar Sharif, Catherina Zeta Jones vagy James Belushi. Legjelentősebb magyarországi filmjei közé A miniszter félrelép, a Kontroll, a Hídember, a Bánk bán tartozik.

- Gulyás Kiss Zoltán szereti a kihívásokat, számtalan akciófilmben szerepelt, többször ugrott a mélybe, s óránkénti 200 kilométeres sebességgel száguldott motorbiciklin. Négy éve született az ötlet, hogy ejtőernyős biztosítás nélkül kíséreljen meg átszállni egy repülőgép szárnyáról helikopterbe. Ilyen mutatványt még soha senki nem vitt végbe hasonló körülmények között, az amerikai akciófilmekben látható jeleneteket ugyanis ejtőernyős biztosítással és különböző trükkök segítségével forgatják - mondta pénteken Mihalcsik Judit sajtóreferens.

A különböző engedélyek beszerzése időigényesnek bizonyult, az idén azonban minden összejött, sőt a mutatvány anyagi hátterét is sikerült biztosítani.

Gulyás Kiss Zoltánt barátai segítik - Veres Zoltán műrepülő Európa-bajnok és Ardai Tamás pilóta az AN-2-es fedélzetén lesznek, míg Rácz Tamás a helikoptert vezeti.

Mint Mihalcsik Judit elmondta, a mutatványt a budaörsi repülőtéren gyakorolták. Kezdetben egy speciális széket erősítettek az AN-2-es szárnyára, ám kiderült, hogy ez akkora légellenállást váltott ki, hogy a pilóta alig tudta levegőbe emelni a gépet. A továbbiakban kisebb és áramvonalasabb ülőalkalmatosságot használtak.

Számításba kellett venni a széljárást, a rotor által keltett légmozgást és számtalan egyéb tényezőt, hogy élőben már semmilyen hiba ne csússzon bele a produkcióba.

- Millimétereken múlhat az akció sikere, és akár egy apró hiba is a kaszkadőr életébe kerülhet. A legfontosabb azonban a társaiba vetett bizalom. Ebben nincs is hiány, hiszen nagyon jó a csapat. - mondta Mihalcsik Judit.

Kifejtette: a Guinness-rekord bejegyzéséhez videofelvétel és fotó, valamint két független szemtanú is kell. A mutatványt felveszi az egyik kereskedelmi tévécsatorna, és filmet készít róla a kaszkadőr stábja is. Gulyás Kiss Zoltán ugyanis ezzel a produkcióval szeretné megpályázni a Taurus-díjat, amely a kaszkadőrök Oscarjának számít.