Magyar Dakar hagymával

Vágólapra másolva!
A Budapest-Makó Kis Kunsági Futam a Budapest-Bamako hivatalos előfutama és az afrikai út főpróbája, amúgy izgalmas verseny. Jelentkezni már csak a héten lehet. Érvényes forgalmival rendelkező járműre van szükség és csillapíthatatlan kalandvágyra. Az eddig nevezett, közel száz induló gép között van utcai autó, terepjáró, quad, motor és teherautó is.
Vágólapra másolva!

"Azért döntöttünk a Kiskunság mellett, mert itt van a szavannai homokhoz leginkább hasonlítható talaj hazánkban, így ez jó gyakorlási lehetőség az indulóknak" - nyilatkozta Villám Géza, a Bamako szellemi atyja. "A futam egy 30 etapból álló tájékozódási verseny az Alföld árkain és bokrain keresztül, ahol minden egyes etapon A-ból B-be kell eljutni. Az útvonal szabadon tervezhető: mindenki úgy jut el az egyik pontból a másikba, ahogy akar, és ahogy a járműve engedi, de ezt csak a közúti szabályok betartása mellett teheti meg" - tájékoztattak a társszervező Polgár testvérek, akik januárban Trabanttal járták meg az első Budapest-Bamakó Nagy Afrikai Futamot.

Villám még hozzátette: "A navigátoroknak itt is komoly szerepe lesz, mivel csak koordinátákat adunk meg az itinerben. A terepjárósok előnyt élveznek olyan szempontból, hogy egyes bónusz pontokat csak ők tudnak megkaparintani és bizonyos etapokat könnyebben tudnak teljesíteni és sok esetben az etap vége csak földúton megközelíthető. Egyébként a Budapest-Makó 30 etapja 85%-ban megtehető csak földutak érintésével is."

A közel 560 kilométeres táv mellett két zártpályás időmérő futam is része a versenynek. Az első egy elhagyott autocross pályán történik Budapest mellett, a másodikat pedig az Euro-Ringen gokarttal kell megtenni a résztvevőknek. Itt minden csapat egy tagjának át kell ugrania egy profi versenygokartba és az Euro-Ring pályáján kell időre megtenni az előírt köröket. Az összetett versenybe számít az etapok hibátlan teljesítése, a bónusz pontszámok elérése, a gyorsasági szakaszok és hogy a napi szakaszt adott időre teljesítsék az indulók.

A rajt szeptember 9-én, reggel 8-kor lesz a Hajógyári szigeten (ahová minden érdeklődőt szeretettel várnak a résztvevők). A fárasztó út után, az első nap éjszakáját nomád körülmények között, sátrakban töltik a versenyzők a Hármas-Körös partján, ahol bográcsban főtt vacsora és hideg sör várja őket. Másnap egy rövidebb, de hasonló izgalmakat magában rejtő út után, a befutó a makói Hagyma Fesztiválon lesz, melyet rendkívül színes programmal szeptember 8-9-10-én, már tizenhatodik alkalommal rendeznek meg, és ahol a járgányokat is meg lehet majd tekinteni természetesen.

A csapatok felkészülését egyébként jellemzi, hogy amellett, hogy az afrikai út csak jövő januárban kerül megrendezésre, mezőny nagy része már a végleges járművével és nagy izgalommal indul a Kiskunságon. A nyugodtabbak közé tartoznak a "veteránok" (több Afrikát megjárt induló is van), illetve akik bátorságot szeretnének meríteni egy elkövetkezendő "fapados Dakarhoz". A Kis Kunsági Futam résztvevői között köszönthetjük a kétemeletes londoni sajtóbuszt indító Coronitat, illetve indul az Északi Sarkot paprikás csirkével megjárt Lucullus Baráti Társaság, akik egy "előfőzéssel" készülnek az előfutamon: a Száguldó Gourmet makói hagymából, békéscsabai kolbászból és békési tarhonyából főz majd, melyet ha sikerül, egy Guiness Rekord felállításával Bamako felé is megismételnek a szavannai humanitárius karaván résztvevőiként.