Ingben, túrázva - Audi A6 allroad quattro 3.0 V6 TDI Tiptronic

Vágólapra másolva!
És ha majd megnyílnak az égbolt csatornái és aláhullanak tüzes szekerükön a menny angyalai, és ha majd meghasad a föld és feltörnek a pokol gázaival a mélység démonai, és ha majd az óceánok kilépnek medrükből és a civilizáció útjai feltöredeznek, no akkor majd mit mondok ha elém állnak és így kérdeznek: valld meg, ki vagy te?
Vágólapra másolva!

Nézze meg videónkat az allroadról!

Ha majd remegő térdekkel szállok ki az emelt hasmagasságú allroadból és színt kell vallanom, mit mondok? Ha azt mondja a menny angyala, hogy jó ember vagy, de akkor miért jársz az ördög szekerével, vagy ha a pokol démona belesziszegi a fülembe, hogy ha rossz vagy, miért neked egy ilyen angyali autó, akkor hogy magyarázzam el?

Születési anyakönyvi kivonat

Szerintem még az álmából felkeltett hímnemű kisgyermekegyed is tudja, hogy ha quattro, akkor Audi. Sokáig az igazi, egyedi és legfőbb márkaazonosítója is ez volt a négykarikásoknak. Bizonyára néhányunknak még megvan az a reklámfilm is, melyben egy négykarikás felmegy a valamilyen, finnországi síugrósáncon. Egyébként az nem trükk, tényleg megcsinálta. Sőt, ha jól emlékszem a mostani "csak" egy remake-je a korábbinak, amelyben szintúgy felment az alig preparált autó (mindkettőnek szöges gumijai voltak - dereng fel agyamban). Meg hát a quattro hatalmas csinnadrattával ünnepelte a minap 25. szülinapját. Éljen soká, ünnepelni szeretünk!

Szóval, ha már ilyen erős és kifinomult négykerékhajtási rendszert fejlesztett ki a sok okos ember Ingolstadtban, akkor tényleg érthetetlen volt, hogy sokáig miért nem dobtak össze egy olyat autót, amely a városban, autópályán kifogástalan, de biztonsággal elboldogul a hófödte Alpok le nem takarított útjain, sőt ha arról van szó, még behúzza az istállóig a permetezőt is a földekről. Láttam ilyet Svájcban, noha gondolom, nem ez az elsődleges funkciója egy 15 milliós jószágnak. Szóval a népek csak vártak, vártak, míg az évszámláló első karaktere nem fordult a kettesre. Aztán, mint egy igazi XXI. századi autót, bemutatták az allroad quattrót. Most meg már itt a második generáció. Úgy tűnik, szállnak az évek, mint a vándorló gólyák ilyentájt.

Íme az allroad quattro, melynek genetikája nagyrészt megegyezik az A6 Avanttal. Kiváló kollégám tollából itt olvashatnak az autó menetpróbájáról. Megjelenésében ugyanaz a lélegzetelállító első benyomás. Az autó az orrán büszkén hordja a legújabb audiság nem kevéssé hivalkodó jelképét, a singleframe-et azzal a különbséggel, hogy itt még a kereten belüli rácsokat is lekrómozták. Ezzel annyira brutál a gép, hogy mindenki rettegve menekül előle, még akkor is, ha semmi gonosz szándék nem munkál bennünk. Az egész allroad-dolog egyébként pont ezekről az apróságokról szól. A műanyag betétekről a kerékjárati ívekben, az acéllemezekről az autó első-hátsó lökhárítójának alján, a csöpp fűszerekről, amelyek megbolondítják az egyébként az allroadhoz mérve tucatautós A6-ot. Ami engem még meglepett, az a járókelők, autósok, buszra várók igen élénk érdeklődése. Folyamatosan lenyűgözött vagy haragvó emberek veszik körbe az embert, és az átható pillantások alatt bizony nem esik jól, hogy képzeletben a pénztárcámban turkál mindenki.

Forrás: [origo]

fotó > videó

A legújabb négykarikás azonban nem csak külső, optikai változtatásokról szól! De nem ám! Ami igazán különlegessé teszi ezt az autót, az a légrugózása, és az ebből fakadó, változtatható hasmagassága. Akárcsak az elődje, az allroad nem terepjárásra való - sőt, a terepező képessége még rosszabb is, mint az első generációé volt. Mégis, a légrugózásnak köszönhetően a szőlőbe vezető földutakat vagy a telekre befutó ösvényt továbbra is jól kezeli.

Következő lecke: hasmagasság

És pontosan ennyi kell csak neki. Esetleg télen az Alpok letaposott hava, ahol a baráti körben a négykerékhajtáson túl újabb fogalmakat lehet megtanítani, mint például: szabad hasmagasság. Mert hiába az 5-ös BMW jelzésében az x és a Mercedes-nél a 4Matic, ha az autó alja csúnyán végigszánkázik a hó alatt gonoszul megbúvó éles köveken, kivágott fatuskókon. Az allroad sofőrje ilyenkor nem tesz mást, mint a középkonzolon megnyom egy gombot, tekerget egy keveset az MMI tárcsáján, nyugtázza a nagy, színes kijelzőn, hogy a lehetséges karosszéria-magasságok közül épp melyikben van, és melyikbe kíván eljutni ( a legalacsonyabbtól indulva: dynamic, automatic, comfort, allroad, és a teteje a lift), majd megvárja, míg - szélsőséges esetben a két végpont között akár 6 centimétert - elmozdul a kasztni (max. 18,5 centire). Nem hangzik bonyolultnak, és nem is az. Persze mindazok, akiknek volt már légrugós Citroenje, ilyenkor cinikusan legyintenek. Ők már eléggé régóta tudják, mi a tuti.

Forrás: [origo]

Több és nagyobb kép a galériában!

A tesztautó 3 literes TDI erőműve 233 lóerővel és 450 Nm nyomatékkal büszkélkedik. No meg, hogy V alakban bújnak meg a hengerek. Akit a presztízs ezen része jobban érdekel, annak fontos infó lehet, hogy az allroadba csak V-motort szerelnek. A csúcs a 4,2-es nyolchengeres, benzines. Viszont nem értek valamit. Nem csak az Audinál, de már korábban az 530xd BMW-nél is feltűnt, hogy olyan ez a 3 literes lökettérfogat, mintha nem lehetne jól elcsitítani a rakoncátlankodó lóerőket. Határozottan átszűrődik a dízel hangja. Kigyorsításkor pedig a kipufogó moraja lopakodik mellénk. Az automata váltót - természetesen - kézzel is lehet noszogatni, de talán még mókásabb mindezt a kormány mögé rejtett fülecskékkel. Annyira szimpatikus, hogy még a magamfajta, "sokat próbált" autós embert is el lehet varázsolni az ilyen - egyébként teljesen felesleges - trükkökkel. Nyilván ez az a része az autónak, mely leginkább a haveroknak szól! Bal oldalon lefelé, jobb oldalon felfelé lehet váltani a fülekkel.