A tévé rovására hódít az online videó

Vágólapra másolva!
Még kevesen kaptak rá a netes videók rendszeres nézegetésére, de akik igen, azok inkább ezekre szavaznak, nem a tévére - derül ki egy brit felmérésből.
Vágólapra másolva!

Kevesebbet tévéznek azok, akik rendszeresen néznek videókat az interneten vagy a mobiltelefonjukon - derült ki a BBC által az Egyesült Királyságban készíttetett felmérésből. Egészen pontosan ezen válaszadók 43 százaléka vélte úgy: a televíziózás rovására hódol új szenvedélyének, ebből 20 százalék sokkal kevesebbet tévézik emiatt.

Azok, akik rákaptak, egyre több netes videót fogyasztanak, legalábbis a megkérdezettek közül háromnegyedük nyilatkozott így. Az össznépességhez képest azonban még az Egyesült Királyságban kisebbségben van - mindössze 22 százalék, ebből 9 százalék a rendszeres videó-néző - az arányuk, és a britek kétharmada úgy nyilatkozott, hidegen hagyja ez a fajta szórakozás.

A felmérést publikáló BBC azonban azt is megjegyzi: a szigetország le van maradva ilyen téren az Egyesült Államok mellett. A tengerentúlon már például a késő esti talkshow-k műsorait, vagy a legnépszerűbb tévésorozatok epizódjait a tévétársaságok előszeretettel elérhetővé teszik letölthető formában is.

A tévéknek megéri feltölteni

A legnagyobb brit tévétársaságok - a BBC mellett az ITV és a Channel 4 - maguk is igyekeznek csatlakozni ehhez a trendhez, és jövőre elérhetővé teszik műsoraikat a neten. Bár a YouTube-hoz hasonló videomegosztó rendszerektől a tévétársaságok rendszerint idegenkednek, a CBS nemrég műsorainak reklámozásához használta a szájtot (300 műsorrészletet töltöttek fel), amivel több százalékos nézettség-növekedést ért el.