Két számjegyű profitnövekedés a Nestlénél

Vágólapra másolva!
Rekordütemben, 13,8 százalékkal növelte nyereségét a svájci Nestlé, miközben szinte minden mutatóban javult. A kiváló eredményeket azzal magyarázzák, hogy a cég egyre inkább az egészségpiac felé fordul, amely több hozzáadott értéket képes fölvenni.
Vágólapra másolva!

A svájci Nestlé, a világ vezető élelmiszer-ipari konszernje 9,197 milliárd svájci frankos adózott eredményt jelentett tavalyról, ami rekordütemű, 13,8 százalékos növekedés a 2005-ös 8,081 milliárdhoz képest. Az üzemi eredmény szintén rekordütemben, 12 százalékkal 13,302 milliárd frankra nőtt 11,876 milliárdról. A befektetett tőke megtérülése 0,4 százalékponttal 21,2 százalékra javult. A forgalom 8,1 százalékkal 98,458 milliárd frankra, új rekordra emelkedett 91,115 milliárdról. Ebből 6,2 százalékpontot hozott a szerves fejlődés, a többi terjeszkedésből, részesedésvásárlásokból adódott.

3,3 százalékkal nőtt a forgalom Európában, 7,2 százalékkal az amerikai földrészen és 8 százalékkal az ázsiai-csendes-óceáni térségben. Idénre is 5-6 százalékos bevételnövekedést ígérnek, és a megtérülés további javulásában bíznak.

A sikert a cég javuló profiljával magyarázták: csökkentik az árupiaci jellegű termékek arányát, és mindinkább irányt vesznek az egészséges táplálkozás és általában az egészségpiac felé, amely több hozzáadott értéket képes fölvenni. A Nestlé decemberben 2,525 milliárd dollárért megvette a legnagyobb svájci gyógyszergyár, a Novartis orvosi élelmiszer üzletágát. Az ügylet zárását idén a második félévre tervezik. A részleg kórházban ápolt betegek számára készít különleges, illetve csövön át adagolható élelmiszereket és adagoló berendezéseket, és műfajában nagyságra a második a világon, tavaly 950 millió dolláros nettó értékesítéssel és 90 millió dolláros üzemi eredménnyel. A felvásárlással a Nestlé erősíti a nagy hozzáadott értéket tartalmazó termelését; ez a piac gyorsabban fejlődik az utóbbi években, mint a hagyományos, általános fogyasztói élelmiszergyártás.

A Nestlé termékei közül tavaly a gyógyszerek az átlagot meghaladó ütemben, 11,6 százalékkal növelték a bevételüket. Az ásványvizek is az átlagnál jobban teljesítettek, 8,2 százalékos bevételnövekedéssel az árcsökkenés ellenére, és nagy sikert hozott az adagolt kávét és kávéfőző gépet gyártó és forgalmazó leányvállalat, a Nespresso is, ez utóbbinak köszönhetően az egyéb élelmiszerek és italok profitközpontja 19,1 százalékkal növelte a bevételét. A hagyományosabb élelmiszer-értékesítés bevétele szervesen átlagosan 5,4 százalékkal nőtt. A Nespresso 2005-ben, 36 százalékos növekedéssel, 819 millió svájci frank bevételt ért el, és tavaly több mint egymilliárdos bevétele volt. A Nespresso tavaly márciusban Budapesten nyitotta meg első közép-kelet-európai üzletét. A magyarországi tevékenység néhány év múlva válhat nyereségessé.