Az Audi 48,5 százalékkal növelte eredményét

Vágólapra másolva!
Az Audi konszern árbevétele 17,5 százalékkal növekedett, a forgalom elérte a 31,1 milliárd eurót, az adózás előtti eredmény 48,5 százalékkal, 1,946 milliárd euróra nőtt - közölte az Audi AG igazgatótanácsának elnöke a konszern ingolstadti központjában.
Vágólapra másolva!

Rupert Stadler elmondta: a konszern 11. rekordévét zárta, tavaly 9,2 százalékkal több, 905 ezret meghaladó számú járművet szállítottak ki a vevőkhöz. A világ 41 piacán vállalati rekordot értek el. Közép-Európában 31,7 százalékos volt a növekedés, Oroszországban piacvezetők, több mint tízezer járműeladással. Az USA-ban 8,5 százalékkal több kocsit értékesítettek, mint egy évvel korábban. Kínában 39 százalékos forgalomnövekedéssel közel 81 000 gépkocsit értékesítettek.

Németországban 258 ezer Audi talált gazdára, s bővültek az eladások Spanyolországban, Belgiumban és Svédországban is.

Az elmúlt évben 12 új modellt, illetve modell-változatot mutattak be, köztük a Győrött szerelt Audi TT Coupé és TT Roadster második generációs modelljét, amelyről az igazgatótanács elnöke úgy nyilatkozott, hogy ikonná vált.

Az idei tervekről szólva Rupert Stadler közölte: áprilisban vezetik be az Audi R8-ast, a Genfi Autószalonon pedig az Audi A5-ös Coupéval mutatkoznak be, amely - mint rámutatott - sportos, elegáns és átrendezi a coupék világát. Döntés született továbbá kis sportos kompakt Audi gyártásáról, az új modellnek azonban még neve sincs, és részleteket nem hoztak nyilvánosságra a tervekről sem.

Rupert Stadler közölte: a konszern célja, hogy a prémium-kategóriában a legsikeresebb legyen, sportos, ugyanakkor környezetkímélő járműveket gyártson. 2015-ben már másfél millió gépkocsi előállításával számolnak.

Johannes Roschek, az Audi 100 százalékos leányvállalatának, a Győri Audi Hungaria Motor Kft.-nek pénzügyekért felelős ügyvezető igazgatója közölte: a győri cég tavalyi adózás előtti eredménye 391 millió euró a nemzetközi pénzügyi szabványok (IFRS) szerint, 22,2 százalékkal több, mint 2005-ben. A magyar számviteli szabványok szerinti adózás előtti eredmény pedig 428 millió euró. A győri vállalat árbevétele 19 százalékkal nőtt, és meghaladta az 5 milliárd eurót 2006-ban.

Thomas Faustmann, a győri Audi ügyvezető igazgatója közölte: a győri a világ harmadik legnagyobb motorgyára. Növekedése mögött jó termékstratégia áll. A győri vállalat tavaly 12 százalékkal növelte a motorgyártást, így közel 1 894 000 motort állított elő. A Győrött készült motorokat a Volkswagen konszern járműgyáraiban az Audi, a Volkswagen, a Skoda és a Seat márkák modelljeibe építették be.

2006-ban 92 százalékkal több járművet szerelt össze a győri kft. mint egy évvel korábban. A járműgyártás területén 2005-ben kifutó modell volt az elsőgenerációs TT, tavaly nyáron viszont elindult a második generációs coupé gyártása, az év végén pedig megkezdődött a Roadster összeszerelése. Így összesen 23 675 Audi TT készült Győrött 2006-ban.

Tavaly Győrött 7 százalékkal növekedett a foglalkoztatottak száma, s összesen közel 5400-an dolgoztak az üzemekben, jelenleg 50 betöltetlen mérnöki munkahely van - mondta az ügyvezető igazgató.

Az idei tervekről szólva kiemelte: 40-50 ezer TT-t szándékoznak gyártani, a motorgyártás darabszáma pedig várhatóan 1,9 millió körüli marad.