A GVH megbüntette az Euronics áruházat

Vágólapra másolva!
A fogyasztókat megtévesztő reklámok miatt 45 millió forintra bírságolta az Euronics műszaki áruházláncot működtető négy céget a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa - tájékoztatta a GVH az [origo]-t pénteken.
Vágólapra másolva!

A közlemény szerint a 2006. április 10. és 2006. augusztus 9. közötti időszakban az Euronics Kft. által megjelentetett reklámújságok az akciós árakhoz kapcsolódó árkedvezményekről a fogyasztók megtévesztésére alkalmas módon tájékoztattak.

A reklámújságok olyan akciókról szóltak, amelyek keretében a fogyasztók "akciós áron", meghatározott mértékű egységes árkedvezmény mellett juthattak az újságokban közzétett termékekhez az Euronics áruházlánchoz tartozó 134 üzlet bármelyikében.

Az árkedvezmények mértékét a reklámújságok minden egyes termék esetében az "akciós ár" és a "forgalmazó által javasolt fogyasztói ár", mint viszonyítási alap különbözeteként közölték. A reklámújságokban alkalmazott árfeltüntetési gyakorlatot a GVH jogsértőnek minősítette.

Ennek ok a GVH szerint az, hogy az akciós ár és a forgalmazó által javasolt fogyasztói ár különbözetére alapozó árfeltüntetési gyakorlat a fogyasztó számára az akciók szokásos jelentéstartalmának látszatát kelti, azt üzenve, hogy az akcióban az adott termékhez jelentős árkedvezménnyel juthat. Ezért az akcióban elérhető árkedvezmény ígérete önmagában is alkalmas arra, hogy a fogyasztók vásárlási döntéseit befolyásolja anélkül, hogy tisztában lenne azzal, ténylegesen mekkora kedvezményt is jelent az akció számára.