A MÁV Zrt. és a Stadler Rail Group között létrejött, 2006 márciusában életbe lépett szállítási szerződésnek megfelelően a Stadler leszállította az első két Flirt típusú motorvonatot a MÁV-nak - derül ki a vasúttársaságnak az [origo]-hoz eljuttatott közleményéből.
Miután a Közlekedési Hatóság kiállította a típusengedélyt, a motorvonatokat a MÁV pénteken a Budapest-Pusztaszabolcs-Dunaújváros vonalon menetrend szerinti forgalomba állította. Az első két Flirt - egybekapcsolva - 9 óra 50 perckor futott ki utasaival a Déli pályaudvarról.
A Stadler a további 28 motorvonat leszállítását, havonta kettesével, 2008 márciusáig teljesíti. A Magyarországon futó Flirtök karbantartását végző pusztaszabolcsi karbantartóbázis szintén megkezdte működését. A későbbiekben érkező vonatokat a MÁV a Budapest-Székesfehérvár és a Budapest-Pusztaszabolcs vonalon tervezi működtetni.
A négy kocsiból álló Flirt motorvonat összesen 211 ülő- és 164 állóhellyel rendelkezik, a jármű két oldalán elhelyezett hat-hat ajtó biztosítja az utazás során a gyors és kényelmes utascserét. A kocsik padlószintje alá szerelt kitolható lépcső az alacsony peronszintű vasútállomásokon is megkönnyíti a fel- és leszállást.
"Az elővárosi közlekedésben a jelenleginél kiszámíthatóbb és megbízhatóbb vasúti közlekedést hoznak a korszerű villanymotorvonatok" - mondta a forgalomba állítás alkalmából megszólaló Heinczinger István, a MÁV vezérigazgatója.
Belülről
Maximális sebességük 160 km/óra, de az utazók számára vélhetően fontosabb a tágas, teljes hosszában akadálymentesen átjárható utastér, a légkondicionálás, illetve a videokamerás felügyelet. Műholdról vezérelt, kívül és belül is látható vizuális, valamint hangos rendszer tájékoztatja az utasokat.