A légitársaságoknál eddig lezárult - piactisztítási céllal indított vizsgálatsorozata részeként tartott - vizsgálatok után 103 millió forint bírságot szabott ki eddig a GVH. A Sky Europe, a Malév , a SmartWings, valamint a WizzAir vizsgálata már lezárult.
A GVH megállapítása szerint 2006-ban a KLM népszerűsítését szolgáló reklámok némelyikében a légitársaság például nem tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy a reklámokban feltüntetett áron felül még repülőtéri illetéket és kezelési költséget is fizetniük kell, ha igénybe akarják venni a hirdetett szolgáltatását.
A holland légitársaság egy másik reklámjában árgaranciát ígért ügyfeleinek. Ennek lényege, hogy akik ugyanazon a napon, alacsonyabb áron az interneten ugyanarra a járatra, időpontra és útvonalra, ugyanarra a szolgáltatási osztályra több mint 2500 forinttal olcsóbb jegyet találnak, az árdifferencia 4-6-szorosának megfelelő utazási utalványt ad a KLM. A GVH azonban megállapította, hogy a vállalás gyakorlatilag semmire sem kötelezi a légitársaságot, mert a feltételeket úgy fogalmazták meg, hogy szinte ne is legyen olyan szituáció, amelyben az utas élni tudna a lehetőséggel.
A jogsértés miatt a KLM-nek egymillió forint bírságot kell fizetnie.