A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium az autópálya építésének menetrendjét úgy ütemezte, hogy mire Pécs Európa Kulturális Fővárosa lesz, a Budapest-Pécs távolságot végig gyorsforgalmi úton lehessen megtenni - közölték.
Az M6-os autópálya már elkészült Érdi-tető és Dunaújváros közti szakasza után folyik a Budapest és Érdi-tető közti út építése és a szaktárca már kiírta a pályázatot a köz- és magánszféra együttműködésében megvalósuló Szekszárd-Bóly és az M60-as Bóly-Pécs közötti szakaszaira is.
Dunaújváros és Szekszárd közötti 67 kilométeres szakasz koncesszióba adására vonatkozó közbeszerzési eljárást még 2007 őszén kiírja a közlekedési tárca. A szaktárca és Paks város önkormányzata nem az eredetileg tervezett nyomvonal módosításáról, hanem egy további, a várost elkerülő út megépítéséről egyeztet. A minisztérium jelenleg azt várja, hogy a város önkormányzata megküldje a tárcának a megállapodás-tervezetét.
Késik a budapesti kezdő szakasz átadása is
Reggel az egyik gazdasági napilap még úgy számolt be, hoyg kicsi az esélye annak, hogy az eredeti terveknek megfelelően 2010-ig elkészül az M6-os autópálya Pécsig vezető szakasza. A várható csúszás okaként a Világgazdaság a pályázati kiírás sikertelenségét nevezte meg.
Még nincs meg az M6-os autópálya építési engedélye Pécsig, miután Paks nem járul hozzá a tervezett nyomvonalhoz. A lap úgy tudta, hogy az ügyben a szaktárca folyamatosan egyeztet a paksi önkormányzattal. Ez utóbbi kifogása, hogy a nyomvonal nem illeszkedik a tervbe.