Eltűnhet az egyik mobilmárka

Vágólapra másolva!
Évek óta bajban van a Sanyo mobiltelefon-üzletága, emiatt a hétvégén már olyan találgatások kaptak szárnyra, hogy a japán cég felhagy a készülékek gyártásával.
Vágólapra másolva!

A japán közszolgálati televízió, az NHK a vállalattól kiszivárogtatott információkra alapozva adta hírül szombaton, hogy a Sanyo vezetése a mobilüzletág eladását tervezi. A lehetséges vevők között a cég hazai konkurenseit, a Kyocerát és a Sharpot emlegették, de az értesülést a vállalat vezetése mára cáfolta, mondván: gondolkodnak azon, hogyan erősíthetnék meg az üzletágat, de az eladásáról nem született döntés.

A Sanyo az elmúlt három évben veszteséges volt, és a mobiltelefon-üzlet sem ment túl jól: a cég eredetileg 12,5 millió készülék eladásával számolt az idei üzleti évre, de ezt mostanra 11 millióra csökkentették. Bár ez sem kevés, az üzleti sikerhez közel sem elég, hiába számít a cég a világ 9. legnagyobb mobilgyártójának.

Ezzel is magyarázható, hogy az NHK kósza információit az elemzők komolyan vették, és nem látnak sok esélyt arra, hogy a mobil-üzletág eladása önmagában sikerrel konszolidálná a neves japán vállalatot. A Reuters szerint elképzelhető, hogy a vállalat idővel a félvezetőgyáraitól is megszabadul, és a profiltisztítás után megmarad annál, amiben a legsikeresebb: a Sharp után ugyanis a Sanyo a világ második legnagyobb feltölthető akkumulátor-gyártója.

Mindennek tudatában, bármit is nyilatkozik most a Sanyo vezetése, a legvalószínűbbnek az tűnik, hogy idővel megszüntetik a telefongyártást. A cég mobil-üzletágának tavaly egy, a Nokiával tervezett együttműködés adhatott volna lendületet, a finn gyártó azonban kiszállt a projektből.