Növeli a zeneeladásokat a gitáros játék

Vágólapra másolva!
Ugrásszerűen megnőttek azoknak a zeneszámoknak az eladásai, melyek a nemrég megjelent, Guirat Hero 3 című, gombokkal felszerelt játékgitárral vezérelhető videojátékban szerepelnek. Új reklámozási forma születik? Jelentheti-e egy játék a zeneipar jövőjét?
Vágólapra másolva!

A Nielsen Soundscan felmérései szerint a Guitar Hero III: Legends of Rock megjelenését követő hetekben meredek emelkedésnek indultak a játékban eljátszható dalok eladási statisztikái. A The Strokes együttes Reptilia című számából a játék megjelenése utáni héten 127 százalékkal többet adtak el online, és a rá következő héten ezen még 96 százalékot tudott javítani. A Slipknot Before I Forget dala a második hét végére 215 százalékos emelkedést produkált.

Ráadásul a nyilvánosságra hozott adatok azt mutatják, hogy az első roham után sem romlanak a statisztikák. Ebből Ben Kuchera, a hírt elsőként megíró Ars Technica újságírója, azt a következtetést vonta le, hogy a zenék nem az együttesek meglévő rajongóit sarkallták vásárlásra, hanem a játékosok tömege döntött úgy, hogy a játékban szereplő dalokat eredeti előadásban is meghallgatni. A helyzet iróniája, hogy a Guitar Hero-sorozat első részének megjelenése előtt a játékot fejlesztő Harmonixnak komoly munkájába került meggyőzni a kiadókat, hogy engedjék a zenék felhasználását. A mostani adatokat látva már azt is elképzelhetőnek tartjuk, hogy az együttesek albumjaik reklámozására Guitar Hero-ban lejátszható dalokat bocsássanak ki.

A Guitar Hero-hoz hasonló ritmusjátékok pályája is meredeken felfelé ível: a héten jelent meg az MTV Games kiadásában a versenytársául szánt Rock Band, amelyben a játékosok egy teljes rockegyüttest alakítva, műanyag gitárral, dobbal és mikrofonnal felszerelve szórakoztathatják magukat és barátaikat a nappaliban. A Soundscan 1991 óta méri az albumok, kislemezek és klipek népszerűségét Kanadában és az Egyesült Államokban. A cég mintegy tizennégyezer eladási pont adatait összesítve adja ki azt a slágerlistát, amelyet a Billboard magazin, az MTV és a VH1 zenei csatornák használnak.