Keletnek fordul a Malév

Vágólapra másolva!
Az orosz tulajdonú magyar légitársaság Kelet-Európa fejlődő piacait célozza meg a közeljövőben. A keleti nyitást jobb járatkihasználással, a OneWorld légiszövetségen belüli megállapodásokkal és a géppark cseréjével kívánják megvalósítani.
Vágólapra másolva!

A Malév ma a OneWorld, a világ vezető légiszövetségének a tagjaként, a világ légiközlekedésének egyik leggyorsabban fejlődő régiójában, Kelet-Európában kiterjedt és jól bejáratott útvonalhálózattal rendelkezik - tudatta a cég kommunikációs irodája. A keleti nyitással elsősorban Oroszország, Ukrajna, a balti országok és a Balkán irányában tervezi a továbbterjeszkedést, mivel ez jóval nagyobb potenciált jelent, mint a nyugati "beállt" piacok.

Egyes brit vélemények igen lesújtó képet festenek a Malévról, kiemelve a reptéri személyzet alulképzettségét, és a biztonsági hiányosságokat. A piaci bővítést is úgy értelmezik, mint a szigorúbb uniós normák elől való menekülést az alacsonyabb elvárásokkal rendelkező kelet felé - olvasható a Mathaba angol nyelvű internetes hírportálon.

A Malév igyekszik elébe menni az efféle kritikáknak és arra hivatkozik, hogy 2006-ban megkapta az IATA, légiközlekedési világszervezet IOSA minősítését. Mindemellett állítják, hogy a keleti piac semmiféleképpen nem jelent kisebb biztonságot és nem feltétlenül jelent alacsonyabb költségeket sem.

A társaság szerint középtávon elengedhetetlen a Malév regionális flottájának cseréje, a légitársaság gépparkjában jelenleg szolgáló CRJ-k (Bombardier gyártmányok) és a 2010-ben kifutó Fokkerek új, korszerűbb gépekkel történő kiváltása, és itt szóba jöhet az orosz SSJ 100 Szuhoj gyártmány is.

A Malév fontosabb mutatói:2006
Forgalom (ezer fő)3117
Összes bevétel (millió forint)143644
Adózás előtti eredmény (millió forint)-10541


A Szuhoj nemzetközi együttműködésben készül: orosz a géptörzs, francia a hajtómű, olasz a futómű. Az orosz jetek 75 - 110 utas szállítására kifejlesztett rövid és közép hatótávolságú, korszerű géptípussal olyan piaci igényt tudnak lefedni, amelyre ma csak néhány gyártó kínál megoldást.

A kelet irányú nyitás és erősítés nem azt jelenti, hogy gyengíteni kívánják pozícióikat a nyugat-európai piacon, sőt, egyes irányokban - Spanyolország, Velence - máris erősítették jelenlétüket, és ezt tervezik például Skandináviában is. Természetesen, ha jövedelmezőbbnek bizonyulnak az új piacok, mint a nyugatiak, elképzelhető néhány nyugati járat keletre fordítása.