Vége a telefonos ügyfélszolgálatoknak!

Vágólapra másolva!
A Vodafone a napokban egy olyan új ügyfélkapcsolati rendszert mutatott be, amely az előfizető számára valós időben mutatja a felhasznált szolgáltatások költségeit, és lehetőséget nyújt számukra, hogy pusztán a mobiltelefonjuk segítségével intézzék az előfizetésükkel kapcsolatos ügyeiket.
Vágólapra másolva!

Ezentúl nem kell külön felhívnunk a telefonos ügyfélszolgálatot, hogy megtudjuk mennyi a számlaegyenlegünk vagy, hogy egy új szolgáltatást igénybe vegyünk. A Vodafone valós időben kívánja megjeleníteni az előfizető mobiltelefonján ezeket az adatokat, miközben az előfizető kezébe ad számos olyan, korábban csak élő ügyfélkapcsolat-kezelő rendszeren keresztül elérhető opciókat, mint a szolgáltatások megrendelése, a havi előfizetési díj befizetése vagy a felhasznált letöltési adatok és azok költségeinek nyomon követése.

Az új szoftverrel az ügyfelek pusztán mobiltelefonjuk segítségével intézhetik a korábban jóval körülményesebben elérhető, úgynevezett ügyfélkapcsolati megoldásokat. Az új módszerrel fölöslegessé válnak a telefonos ügyintézők és operátorok, nem kell különféle IVR-rendszereken keresztül bolyonganunk a készülékünk nyomógombjai és egy előre felvett gépi hang által kreált menüpontok segítségével.

A SNAPin Software által kifejlesztett platformot elsőként a Vodafone 3000 előfizetője tesztelhette. A próba keretében különféle extratanácsokkal is el tudták látni az ügyfeleket, így azok lépésről lépésre értesülhettek arról, hogy hogyan kell beállítani a telefon MMS-képességeit vagy a mobilinternetet.

Az Egyesült Királyságban és Spanyoloroszágban elvégzett tesztek hatására a Vodafone azt tervezi, hogy még az idei évben globálisan bevezeti a piacra ezt az új szoftvert, amely kezdetekben a Symbian S60, UIQ és Windows Mobile telefonokon lesz elérhető. A grafikus megjelenítésnek hála, az ügyfelek egy egyszerűen kezelhető menürendszerben válogathatják össze az igénybe vett szolgáltatásokat, nyomon követhetik a számlaegyenlegüket, és automatikus jóváhagyásokat, válaszokat fognak kapni a telefonjukra. A valós idejű adatok és az új rendszer alapját a megnövelt sávszélességű 3G/HSDPA-hálózat fogja adni, amelynek segítségével azonnal tudunk adatokat fogadni és továbbküldeni.