Növelte forgalmát az AAA Auto

Vágólapra másolva!
Az AAA Auto Group N.V., mintegy 18 800 autót értékesített a cseh-, szlovák, magyar, lengyel-, és román piacokon, az idén az első negyedévben, 6 százalékkal többet mint egy éve - tájékoztatta az előzetes adatokról a cég az MTI-t pénteken.  
Vágólapra másolva!

A használtautók kereskedelmével, és járműfinanszírozási szolgáltatások közvetítésével foglalkozó csoport az új piacain erőteljesen növekedett: Magyarországon 90 százalékkal 2550-re, Lengyelországban 59 százalékkal 1190 emelkedett az eladott gépkocsik száma.

A második legnagyobb piacának számító Szlovákiában az AAA Auto által értékesített gépkocsik száma 13 százalékkal 4500-ra nőtt, míg a cseh piac továbbra is telített, az eladások 8 százalékkal estek vissza. A csoporton belül Románia szerepelt a leggyengébben, 25 százalékkal, csökkent a cég teljesítménye, de a konszolidált értékesítési eredményeket figyelembe véve ez az érték (480 autó) még mindig elhanyagolható.

Lassuló növekedés

Az összesített értékesítés növekedésének dinamikája 2007 utolsó negyedévét követően lelassult, a legnagyobb piacnak számító Csehországban ennek legfőbb oka az új autók értékesítésének emelkedése. Emellett az értékesítési teljesítményt jelentősen befolyásolta a használtautók egyéni importja is, amelyet a cseh korona értékének tavaly szeptember óta tartó emelkedése, és a Csehországban 2007. december 21-ei schengeni övezethez való csatlakozása is élénkített. Míg a schengeni övezethez csatlakozó Szlovákia és Magyarország az import autók regisztrációjára szigorúbb szabályozást vezetett be, addig Csehországban és Lengyelországban az autók importja liberalizált maradt - jegyzik meg.

Az értékesítést befolyásoló további tényezőként említik meg a márciusi értékesítési adatokat általában jótékonyan befolyásoló, ám az idén a hideg időjárás és a húsvéti szabadnapok miatt eltolódó szezonális hatásokat. A Magyarországi értékesítést eközben a romló helyi makrogazdasági környezet is befolyásolta, a vásárlóerő tavaly óta a GDP-vel párhuzamosan gyengül - fűzik hozzá.

A csoport több intézkedést is bevezetett a piaci körülményekhez való alkalmazkodás érdekében, példaként említik, hogy a járművek felvásárlását szigorúbb minőségi követelményekhez kötik, és szigorú költségellenőrzést alkalmaznak. Ezek mellett továbbra is stratégiai fontosságú tevékenységként kezelik a magas hasznot hozó pénzügyi szolgáltatásokat és kapcsolódó termékek értékesítését.

Veszteséges az eredmény

A budapesti és a prágai tőzsdén jegyzett AAA AUTO Group N.V. 2007-ben 470 millió euró árbevételt ért el, 34,9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, míg a nettó eredménye 4,9 millió eurós veszteséget mutatott. A tavaly szeptemberi tőzsdére lépés előtt a társaság még 8 millió eurós nyereségtervet publikált 2007-re.

A BÉT "A" kategóriájában forgó részvényeket tavaly szeptemberben vezették be a budapesti tőzsdére, az azóta eltelt időszakban a papír legalacsonyabb ára 169, a legmagasabb 520 forint volt, csütörtökön 197 forinton zárta a kereskedést.