Újratanulja a képkeresést a Google

Vágólapra másolva!
A webkereső fejlesztői egy olyan algoritmuson dolgoznak, amely minden eddiginél hatékonyabbá tenné a képkeresést: ehhez a weboldalakhoz hasonlóan a képek motívumait is rangsorolnák.
Vágólapra másolva!

A weben használt súlyozási rendszer, a PageRank mintájára VisualRanknek nevezték el a Google kutatói az újfajta szisztémát, amelyek egy pekingi webes konferencián mutattak be a The Register híradása szerint. A metódus lényege, hogy a rendszer azonosítja a keresés témájáhz kapcsolódó fő képi motívumokat, és ennek alapján rangsorolja a találatokat, hasonlóan ahhoz, mint ahogy a PageRank tartalmak fontosságát igyekszik belőni.

A VisuaRank azért lehet hatékonyabb a jelenleg használt képkereső megoldásnál, mert az nem a képek tartalmát, hanem hozzájuk csatolt egyéb információkat keresi - vagyis egy képfájlokra ráállított szöveges kereső. A jelenleg alkalmazott képfelismerő alkalmazások pedig csak bizonyos képtípusok esetében használhatók eredményesen, amelyekhez speciális szoftvereket írtak, például arcfelismeréshez.

Míg a klasszikus képfelismerő algoritmusok egy megadott képhez, például egy híresség portréjához hasonló képeket keresnek, addig a VisualRank a keresőszavakhoz kapcsolódó motívumok szerint adja a találatokat. Például ha a McDonald's a keresett téma, akkor az algoritmus előre sorolja majd a cég logóján látható, méretes arany íveket tartalmazó képeket. A Google eddigi, korlátozott tesztjei szerint a módszer 83 százalékkal csökkentette a téves képi találatok arányát, de még nem lehet tudni, hogy működik-e majd a teljes weben is.