Tarolt a Hochtief az első negyedévben

Vágólapra másolva!
A legnagyobb német építőipari vállalat - építési szolgáltatásokban a harmadik a világon -, a Hochtief  csütörtökön 32,058 millió eurós adózott eredményt jelentett az első negyedévről, majdnem három és félszer többet a tavalyi első negyedévi 9,567 milliónál, főleg a hazai és az ausztráliai üzletmenet javulása miatt. Az elemzők csak 27 millió eurót vártak most.
Vágólapra másolva!

A csoport az utóbbi években ingatlankezeléssel és repülőtér-üzemeltetéssel bővült, e minőségében - befektető konzorcium élén - tavaly a ferihegyi repülőteret is a gyűjteményébe tette. A tulajdonosváltás tavaly júniusban zárult, öt év alatt 261 millió eurót szánnak a budapesti fejlesztésre.

A hazai, német piacon az építés már nyereségessé vált, így egész Európában üzemi szinten a hiány 13,5 millió euróra csökkent a tavalyi első negyedévi 27,5 millióhoz képest; ebbe a kelet-európai fejlődés is besegített. A szélesebb nemzetközi tevékenység, benne a repülőtér-üzemeltetéssel, ismét jól egyensúlyozta a mérleget. A repülőtér-üzemeltetés adó előtti eredménye 56,1 százalékkal 23,1 millió euróra nőtt. A csoport szélesebb üzemi eredménye 83,4 százalékkal 131,9 millió euróra nőtt 71,9 millióhoz képest.

A külső forgalom 3,2 százalékkal 3,801 milliárd euróra gyarapodott 3,685 milliárdhoz képest, az elvégzett munka értéke 19,6 százalékkal 4,929 milliárd euróra nőtt 4,123 milliárdhoz képest. Az elvégzett munka értéke Németországban százalékkal milliárd euróra, külföldön százalékkal milliárd euróra emelkedett.

Az első negyedév végén a teljesítendő megrendelések értéke, 29,146 milliárd euró, 17,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, miután a negyedévben 5,266 milliárd eurónyi új megrendelést kaptak, 33,6 százalékkal többet, mint a tavalyi első negyedben. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben 220 százalékkal gyarapodtak az új megrendelések, Amerikában 12,8 százalékkal csökkentek, Európában 41,5 százalékkal gyarapodtak.

A hazai, német piac és a szélesebb nyugat-európai piac miatt az építés veszteséges lett Európában - adó előtt 149,4 millió euróval - az alvállalkozók és a nyersanyagok magasabb költségei miatt, de a stabil nemzetközi tevékenység, benne a bővülő repülőtér-üzemeltetéssel is, bőven kárpótolta a csoportot.

Tavaly június elején a Hochtief vezette befektetői konzorcium lezárta a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport többségi részének átvételét a brit BAA repülőtér-üzemeltetőtől. A vételár 1,9 milliárd euró adósság nélkül, ezt két részletben fizetik ki az eladónak, a brit BAA-nak: az ügylet zárásakor, illetve 2011-ben. A cég közleménye szerint az ár nagyjából megfelel annak, amennyit a Hochtief konzorciuma a 2005 végi privatizációs pályázaton ajánlott a Budapest Airportért, és amellyel lemaradt a győztes BAA mögött.