Vágólapra másolva!
Az internetezők jelentős része hamarosan kipróbálja a virtuális valóság-játékokat, amelyekre a hirdetőknek is oda kell figyelniük, a számítógépeken létező birodalmak ugyanis remek reklámlehetőséget biztosítanak - állítja egy elemzőcég.
Vágólapra másolva!

A Strategy Analitics legfrissebb előrejelzése szerint a következő egy évtizedben több mint egymilliárd ember kezd bele valamilyen virtuális valóságban játszódó játékba - adtí hírül a Tech.co.uk. Az elemzőcég szerint minden ötödik széles sávon internetező felhasználó (egészen pontosan 22 százalékuk) legalább egy ilyen szolgáltatást kipróbál majd, ezért az MMO (massively multiplayer online) játékok remek hitdetési felületet biztosítanak a cégeknek.

"A számos nehézség ellenére a virtuális világok egyedülálló marketing-lehetőséget biztosítanak egy nagyon is keresett demográfiai réteg eléréséhez, és a virtuális valóságok minden vállalat marketingporfoliójának részét kell, hogy képezzék" - mondta Harvey Cohen vezető elemző. Ha hihetünk a szavainak, az ilyen játékrendszerek üzemeltetői is bizakodhatnak: a Strategy Analitics szerint ugyanis 8 milliárd dolláros piac nyílik meg előttük.

A reklámcégek napjainkban egyre többet próbálkoznak a számítógépes játékokban elhelyezett hirdetésekkel, és a Second Life világában több cég, vagy önmagát turisztikai céllal reklámozó ország is nyitott virtuális irodát illetve nagykövetséget. Az MMO-játékok üzemeltetői előfizetési díjat szednek a felhasználóktól, akik akár napi több órát is eltöltenek a játékkal. A műfaj legnépszerűbb képviselője a World of Warcraft, amelynek előfizetői száma év elején lépte át a tízmilliót.