Vágólapra másolva!
A MÁV Cargo értékesítésének ítélt, a tavalyi év legjobb privatizációjának járó oklevelet és emlékplakettet Christopher Moore, az Emea Finance magazin kiadója és igazgatója pénteken adta át Budapesten az érintetteknek - közölte a MÁV Zrt. az átadást követően közleményben az MTI-vel.
Vágólapra másolva!

A MÁV Zrt. továbbá két tanácsadója, az UniCredit-CAIB és a The Boston Consulting Group kapta az európai, közel-keleti és afrikai térség (EMEA) legjobb privatizációjának járó díjat a vasúti áruszállító cég, a MÁV Cargo Zrt. tavalyi eladásáért.

A díjat az EMEA Finance ítélte oda

A MÁV Zrt. tájékoztatása szerint az Emea Finance magazin, a nemzetközi pénzügyi világ független szakértője most először ítélte oda az év privatizációjának járó díjat.

A szervezet több száz bankkal és pénzintézettel lépett kapcsolatba az EMEA-régióban, hogy jelöljék meg azokat az intézményeket, amelyek 2007-ben jelentős tőkepiaci sikereket értek el. A számos pályázat közül végül 12-en maradtak versenyben, a végső választás azonban a MÁV Zrt.-re, az UniCredit-CAIB jelöltjére esett.

Az első helyezést a MÁV Cargo privatizációja elsősorban a 2007-es várható EBITDA-t - kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredményt - több mint 33-szorosan meghaladó eladási árával érdemelte ki.

Leválasztották, majd eladták az árufuvarozási részleget

A vasúttársaság tájékoztatása szerint Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója a díjátadó ünnepségen kiemelte, hogy "jó stratégiát választott és vitt véghez a vasúttársaság, amikor először önállósította, majd értékesítette árufuvarozási ágazatát. Hiszen ha egy cégvezetés valóban felelősen gondolkodik vállalata és munkavállalói jövőjéről, tudja, hogy a vagyont, tulajdont nem birtokolni kell, hanem kihasználni az általa kínált lehetőségeket. Az így szerzett bevételből a MÁV számos fejlesztést, felújítást és beruházást hajthat végre, miközben a biztos jövő és a fejlődés útjára állította a MÁV Cargot."

A MÁV Cargo Zrt. a MÁV Zrt. Árufuvarozási Üzletágából 2006 januárjában jött létre - közel harmincmilliárd forintos jegyzett tőkével - azzal a céllal, hogy a 2007-es vasúti árufuvarozási liberalizáció után is hatékonyan és versenyképesen működhessen tovább, és megőrizze piacvezető szerepét.

A 13 ezer kocsiból álló vagonparkkal rendelkező társaság 2006-os első önálló évét sikeresen zárta, legfőbb célkitűzéseit teljesítette. Előző évi teljesítményét hat százalékkal, árbevételét 7,7 százalékkal növelte.