A Continental kikosarazta a Schaeffleréket

Vágólapra másolva!
Elutasította a Schaeffler-csoport 11,2 milliárd eurós felvásárlási ajánlatát a Continental, mondván: az ügyletből csak a Schaeffler-család profitálna, s egyébként is túl alacsonynak tarja az árat. A Continental egyelőre felkérte a Goldman Sachs céget, hogy legyen segítségére a felvásárlási próbálkozások visszaverésében.
Vágólapra másolva!

A magyarországi érdekeltséggel is rendelkező, nála háromszor akkora német Continental autóipari beszállító megvásárlására kedden tett 11,2 milliárd eurós ajánlatot a világ második számú gördülőcsapágy-gyártója, a bajor Schaeffler-csoport, amely a FAG révén Magyarországon is érdekelt. Bár egyelőre az ügylet kimenetele bizonytalan - s egyik cég sem nyilatkozott a részletekről -, az esetleges felvásárlás révén a világ első számú autóipari beszállítója jönne létre, s először fordulna elő, hogy egy családi vállalkozás megvásárol egy DAX-ban jegyzett céget. Az ügylet az idei legnagyobb vállalatfelvásárlása lenne, főként úgy, hogy a bajor vállalat a Continental 11 milliárd eurós adósságát is átvállalja.

A Schaeffler-csoport azóta a világ vezető gördülőcsapágy-gyártója, hogy 2001-ben megszerezte versenytársát, a FAG Kugelfischer céget. A vállalatcsoport három márkájával - INA, LuK, FAG - és 66 ezer dolgozójával tavaly 8,9 milliárd euró árbevételt ért el, s gyakorlatilag az összes jelentősebb autógyár a partnerei közé tartozik.

A bajor vállalat vezetése minden igyekezetével azon volt, hogy megpróbálja meggyőzni a Continentalt: az ügylet mindkét csoport javára válik, nem kall tartaniuk a Continental feldarabolásától. Egyelőre a Conti 20 százalékos részesedést hajlandó lenne eladni, a Schaefflernek viszont legalább 30 százalék kellene.

Maria-Elisabeth Schaeffler osztrák származású tulajdonost a világ leggazdagabb asszonyai között tartják számon, az amerikai Forbes listáján fiával a 104. helyet foglalja el 8,5 milliárd dollárra becsült vagyonával.

A Continental 26 milliárd eurós árbevételével a világ első öt autóipari beszállítóinak egyike, az utóbbi időben nyomás alá került a nyersanyagok árának emelkedése, az autóeladások csökkenése miatt. A gumiabroncsokon kívül egyebek mellett fékrendszereket, hajtómű és futómű részegységeket, elektronikai alkatrészeket gyárt. A vállalat 36 országban 20 helyszínen 150 000 dolgozót foglalkoztat. Piaci értéke 9 milliárd euró, az idei évre több mint 26,4 milliárd eurós árbevételt tervez.

A Conti tavaly nyáron vette át a Siemens cégtől annak VDO nevű villamosipari járműipari beszállítói vállalkozását 11,4 milliárd euróért.

A magyarországi érdekeltségnél idén májusban azt közölték, a Continental csaknem 24 millió euró értékben hajtott végre beruházásokat a budapesti telephelyén 2007-ben, amelyet 2008-ban tovább kíván növelni.

Magyarországon a Continental 1990-ben kezdte meg érdekeltségeinek kiépítését, és jelenleg 7 többségi tulajdonú vállalkozással képviselteti magát. A budapesti gyár a konszern egyik magyarországi leányvállalataként autóelektronikai részegységek és mikroelektronikai áramköri modulok gyártásával foglalkozik.