Leállították az M6 alagutak építését

Vágólapra másolva!
Az M6-os autópálya Bóly-Szekszárd-Pécs szakaszán a munkálatok az alagútépítések kivételével mindenhol az előzetes tervek, engedélyek és a koncessziós határidők szerint folytatódnak - közölte közleményében a kivitelező cég kedden az MTI-vel.
Vágólapra másolva!

Az A jelű alagút építési munkálatainál történt beomlás után a munkálatokat minden alagútnál leállították, és független szakértők bevonásával azonnal megkezdték a vizsgálatokat. A folyamatban lévő vizsgálatok eredménye fog választ adni arra a kérdésre, hogyan folytatódjanak az alagútépítési munkálatok - fűzte hozzá a közlemény.

Rakita András, a kivitelező Mecsek Construction Group főmérnöke reagálva az országos sajtóban megjelent híresztelésekre, melyek szerint visszaélések történtek az építőanyagokkal kapcsolatban, az MTI munkatársának leszögezte: a cég a rendelkezésre álló anyagi készletek ellenőrzésére egy fejlett elektronikus rendszert állított üzembe.

A rendelkezésre álló erőforrásokkal történő lehetséges visszaélések vizsgálata zajlik, jelenleg erre utaló bizonyíték nem áll rendelkezésre, ha azonban az erőforrásokkal történő bármilyen visszaélés bizonyítható, akkor az eljárásba szükség esetén bevonják az ügyben illetékes hatóságokat is - tette hozzá.

A Portfolio.hu múlt pénteken számolt be arról, hogy - az általuk megszólaltatott interjúalanyok tapasztalatai szerint - "elképesztő mértékű pazarlás" folyik az M6-os autópálya Szekszárd-Bóly szakaszának építésénél. Az internetes lap helyszíni körképe szerint a kialakult feketepiacon 9-10 ezer forintért lehet vásárolni a beton köbméterét, több száz liter gázolajhoz lehet jutni 220 forintos egységáron, de többek szerint az építkezésről "igazából mindent be lehet szerezni, ami mozdítható".