Kína 2009-re átveheti Japán helyét

Vágólapra másolva!
Kína 2009-re Ázsia legnagyobb fogyasztói piacává válik - jelentette be a kínai kereskedelmi miniszter a délkelet-kínai Fucsien (Fujian) tartományban hét elején kezdődött Hsziameni (Xiamen) Nemzetközi Kereskedelmi és Befektetési Vásáron. Csen Tö-ming (Chen Deming) szerint a belső piacokon a szórakoztatóipar, a lakáspiac és a turizmus részesedése fog növekedni a legjelentősebben.
Vágólapra másolva!

"Mint a világ leggyorsabban növekvő vásárlói piaca, Kína vezető helyen áll a mobiltelefon eladásokat, a belföldi turizmust és a szélessávú internetkapcsolattal rendelkező háztartások terjedését tekintve" - hangsúlyozta a kereskedelmi miniszter. Hozzátette, hogy Kína a világ második legnagyobb arany és a gépjármű vásárlója illetve eladója. Luxuscikkek fogyasztását tekintve pedig a világ legnépesebb országa a harmadik helyen áll.

Az egy főre jutó nemzeti össztermék (GDP) tavaly elérte a 2456 dollárt, és első ízben fordult elő, hogy a lakossági fogyasztás a befektetéseknél nagyobb részben járult hozzá Kína gazdasági növekedéséhez. Az elmúlt öt év során mintegy 13,1 százalékos volt Kína fogyasztói növekedése, ha ez a tendencia csak évi 10 százalékon marad, 2020-ra a fogyasztói piac meghaladja a 30 ezer milliárd jüant (4380 milliárd dollárt).

Csen Tö-ming számításai szerint a világ luxustermék piacát 2014-re mintegy 23 százalékos részesedéssel Kína uralja majd. 2015-re a külföldre irányuló lakossági turizmus terén a világ negyedik legnagyobb országává válik.

Ázsiában jelenleg Japán után a második legnagyobb fogyasztói piaccal Kína rendelkezik. Ez a rangsor a Boston Consulting Group tanácsadó-elemző cég 2007-es jelentése szerit 2015-re változik meg, amikorra nagy valószínűséggel az Egyesült Államok után Kína lesz a világ második legnagyobb fogyasztói piaccal rendelkező országa.