A japán turisták vonzzák Pestre a luxust

Vágólapra másolva!
Lassan luxusboltokkal népesül be az Andrássy út, a legfelső szegmens cégei egymást vonzzák a területre. A világmárkák rajzása elsősorban a növekvő budapesti japán turistaforgalomra vezethető vissza - írja a Napi Gazdaság.
Vágólapra másolva!

Megállíthatatlannak tűnik a világmárkák Andrássy úti hódítása. A napokban megnyíló Gucci-üzletet néhány hét múlva követi a főleg táskában és cipőben erős Roberto Cavalli szaküzlet debütálása, és várhatóan az év végéig megnyit az Armani divatház és kávézó is.

Már a befejező munkák zajlanak a méregdrága mobiltelefonokat gyártó és forgalmazó Vertu üzletében, és hamarosan építőmesterek foglalják el az Andrássy út és Nagymező utca sarkát is: ott az olasz Dolce & Gabbana cég nyit exkluzív szalont - tudta meg a lap.

Piaci hírek szerint a sugárúton már jelen levő Omega után a sportos órákat gyártó TAG Heuer is hamarosan üzletet nyit. Elsőként az Ermenegildo Zegna olasz divatház nyitotta meg boltját még 2005-ben, majd ezt követte a Louis Vuitton, a Burberry és most a Gucci. A közelmúltban ide helyezte "támaszpontját" a középkategóriás cikkeket forgalmazó Nike és a Guess is.

A luxuscikkeket forgalmazó üzletek inváziójának egyik oka az, hogy jelentősen emelkedett a Budapestre irányuló japán turistaforgalom - egyes luxuscikkek forgalmazásával foglalkozó cégek ugyanis éppen a távol-keleti utasok számától teszik függővé az üzletnyitást.

Az európai "nagybevásárlást" intéző japánokon kívül egyre jelentősebb a magyar vevők aránya is. A vásárlóerő növekedésének biztos jele az is, hogy a luxuscikkgyártó cégek a magyarországi képviselő helyett saját vállalkozásban vesznek részt az üzletnyitásban.

Az Andrássy út meghódításának következő állomása a Chanel és a Dior megjelenése lehet, illetve továbbra is elképzelhető, hogy egy párizsi nagyáruház nyit a korábbi Divatcsarnok - régebbi nevén Párisi Áruház - újjászülető épületében.