Bejött a hazai pálya

Vágólapra másolva!
Magyar szempontból nagyon jól végződött az első 12 órás hosszútávú verseny a Hungaroringen, ugyanis szinte minden magyar egység beért, többen kiváló helyen.
Vágólapra másolva!

Forrás: BMW

Reggel 10 órakor rajtolt el a mezőny, összesen 16 autóval


Hétvégén rendezték meg a Hungaroringen az első valódi hosszútávú autóversenyt, amely ugyan nem lehetett 24 órás, de azért így is elég látványos lett, hiszen reggel 10-től este tízig koptatták a versenyautók az aszfaltot. Sajnos a nevezők száma nem érte el azt a szintet, amire sokan vágytak, hiszen a 19 nevezett versenyzőből már a rajtrácsra sem tudott az összes felállni. Pont az egyik legkomolyabb látványosság, az Audi R8-as halt meg a bemelegítő edzésen, és csak a verseny végére tudott felmenni a pályára. A tisztesség kedvéért így is megtett pár kört, de idővel megint csak elromlott.

A versenyen számos magyar egység indult, szerencsére majdnem mindenkivel találkozhatunk a célban is. Az R8-hoz hasonlóan az Absolute Motorsport Hondája sem akart ezen a napon haladni, így a magyar egységek közül ők csak ritkán látogattak ki a pályára. A többiek viszont kiválóan teljesítettek, több csapat büszke lehet a teljesítményére.


Számos magyar siker született


A magyarok közül Walter Csaba érte el a legjobb eredményt a versenyen, aki a Schubert Motorsport kettes számú alakulatát erősítette. Walter csupán a verseny előtt tudta meg, hogy erre a hétvégére beugorhat a BMW 120d volánja mögé, de olyan jól sikerült a bemutatkozása, hogy a csapat húzóembere lett, ő érte el a legjobb időket hármasból és ő nyújtotta a legkiegyensúlyozottabb teljesítményt, így elnyerte a németek elismerését.

A legjobb magyar alakulat a Procar Motorsport lett, akik felülmúltak minden várakozást. Az újonnan épített dízel Seat Leonjuk nem csak a dízel kategória második helyét szerezte meg, hanem az abszolút ötödiket is, ami nem ki meglepetés, hiszen maguk mögé utasítottak több jóval erősebb autót is. Az öt főből álló magyar csapatban ott volt Kiss Norbert is, a Seat Kupa tavalyi bajnoka is. A Seat mögött jött be az erre a hétvégére egy BMW 120d-be összeverődött Molnár Zoltán, Czenkár Béla, Balásdi-Szabó István trió is, akik szintén nagyon szépen teljesítettek.

Forrás: BMW

A legjobb magyar Walter Csaba lett. A dolog szépséghibája, hogy egy német csapatban. A Schubert Motorsport BMW 120d-je kiválóan teljesített


Csak a dízelek mögött végzett a Bovi Motorsport Silver Stingje, hiszen az utolsó fél órában megállt. Ennek ellenére megnyerték a kategóriájukat, hiszen a proexes Ferrari már nem tudta befogni őket. Az a Ferrari, amellyel igazából nem készültek ilyen versenyre, de az F430-ast mégis valahogy elterelgette a célig Horváth Zsolt és Szabolcs Róbert. A kisautók között meglepetésre nem a Zentai Sándor fémjelezte Suzuki Swift nyert, hanem a féltengelyproblémákkal küszködő Endurance Club Hungary alakulata Ford Fiestával. Igazából mindkét csapat elég sok problémával küszködött, de végül a lassabb köridőkre képes fordos csapat nyert. Hiába, a hosszútávú versenyzésben semmi sem lehetetlen.

A versenyt összességében a Schubert Motorsport egyes számú alakulata nyerte BMW Z4 M Coupéval, amelynek a tankolását magyar személyzet végezte. A második és harmadik helyen egyaránt egy-egy RSR Porsche ért be, de az élen álló BMW-től alaposan lemaradva.