Perényi első győzelme, Walter már bajnok

Vágólapra másolva!
Sajnos elmaradtak a nagy csaták a túraautósok versenyeiben, a nagyoknál Perényi Zoltán pedig megszerezte élete első győzelmét, Walter Csaba pedig egy második hellyel bajnok lett. A kicsiknél Zentai győzött, Walterné kiesett, a formaautóknál pedig Eszenyi nyert.
Vágólapra másolva!

Az Alerant Kupa szombati versenynapján sok kategóriától vártunk nagy küzdelmet, végül ebből kevés valósult meg.

A nagy túraautóknéál Walter Csaba már az időmérőn a mezőny fölé nőtt, amit a verseny első köreiben is megmutatott. Walter azonban a táv vége felé belassított és maga elé engedte Perényi Zoltánt, aki élete első győzelmét aratta ezzel. A két főnixes mögött a nagy vetélytárs öregje, Bódis Kálmán futott be.

A rajtot Herter Gusztáv kapta el a legjobban, aki kicsit össze is akadt Bódissal.

Hertert később sorra hagyták ott az ellenfelek, Szamosvári Béla állt be a negyediki helyre, míg mögötte Kavecz István BMW-je próbálta feltartóztatni Horváth Zsolt Ferrariját. Kavecz megpördült, és pont a Ferrarinak csúszott. Ezzel mind a ketten hátrébb estek.

Forrás: [origo]

Walter Csaba ellenfél nélkül maradt, egy sima második hellyel is megnyerte a bajnokságot


Walter Csaba / Porsche 911: "Ezen a futamon az volt a célom, hogy biztonságosan célba érjek. Most nem sikerült nyerni, de nincsen ezzel baj. A bajnokságot sikerült ezzel végérvényesen megnyerni. Azt gondolom, hogy nagyon nehéz szezon volt. Idén új volt nekem is és a csapatnak is az autó, de sikerült nagyon jól helyt állni. Nekem ez volt a legfőbb célom és most ez sikerült. Az eddigi futamokon mindig a rajt volt a legkritikusabb, ezért az első néhány körre próbáltam összpontosítani, ez szerencsére jól sikerült. Onnantól kezdve, azt gondolom ez már lefutott meccs volt."

Perényi Zoltán / Porsche 911: "Talán még egy ugyan ilyen elsőséget el tudnék képzelni holnapra. Fer volt a verseny, nagyon szép volt, minden összejött, ahogy szerettem volna. Hibáztam is, de azokat is tudtam korrigálni. Nem tudom, hogyan sikerült Csabát is megelőzni, valahogy belassult. Nagyon örülök ennek a helyezésnek, és nagyon köszönöm mindenkinek, mert azt hiszem, ez közös érdem és nem csak az enyém: az autóé, a csapaté, a szerelőké és mindenkié. Tanulságos, ahogy a Csaba veszi az íveket, nem veszi úgy senki - ahogy szoktam mondani, csodálatosan megy. Mindig jó érzés mögötte menni. Amikor megláttam, hogy előttem megy, és kezdem utol érni, nagyon megijedtem, hogy valami komolyabb baj van vele. Ezek szerint csak spórolt."

Szamosvári Béla / Porsche 911: "Végre egyszer minden összeállt, én is, az autó is. Picit még tudnék gyorsulni, de azt még hagyjuk meg holnapra. Végre végig tudtam menni, minden probléma nélkül. Meg vagyok róla győződve, ha rendesen végigmegyek az egész szezonban, akkor biztos tudok fejlődni 2-3 másodpercet átlagosan. Nem fogom ezt eljátszani, hogy kihagyok egy versenyt, legalábbis most ez az elhatározás."

Horváth Zsolt / Ferrari F430: "Szerencsére a Ferrarit tudtuk tesztelni, volt egy 12 órás verseny a Hungaroringen és elég sokat mentünk. Valamennyire összeszoktunk a kocsival. Ilyen szempontból topformába jött, viszont alkatrészek szempontjából még mindig nem állunk igazán jól, de nem erre fognám. Sajnos van benne egy kipörgésgátló, amit challenge-ben használnak, és úgy hagytam rajtnál és az első körben be volt nekem kapcsolva és így mindenki elment. Utána küszködtem fel magam, de aztán volt egy kis kocc a Bongesszal, ezért csak ide sikerült jönnöm. Amúgy nagyon élveztem, nagyon jó volt."

Herter Gusztáv / Mitsubishi Lancer Evo VI: "Persze, az eredménnyel nagyon elégedett vagyok. Szintén egy csúszásos baleset volt, ugyanott, a célegyenes végén. Bongó megcsúszott a poron és beleszállt Zsolti oldalába. Láttam, hogy teljesen vétlen volt. Sajnos így esett. Az történt, hogy irdatlanul tolta a kocsi az orrát az egész versenyen és meg kellet valahogy változtatnom a technikát, mert nagyon alacsony kanyarsebességre és erős kigyorsításra kellet váltani. Ezt tanulgattam, majd ezzel a technikával hoztam a célba, de nagyon megszenvedtem."

Palik László / BMW M3: "Nagyon jót versenyeztem. Amikor a Hungaroringen versenyzem, akkor a itt akarom megváltani a világot. Minden nagyon rendben volt. Nagyon elégedettek vagyunk a köridőkkel, mert ezt az autó teljesíményéhez kell mérni. Nagyon stabilan jöttem azokat az időket, ami ennél az autónál jónak számít, még edzésen is. Plusz, hárman meccsben voltunk, ez még adott egy külön élményt a dolognak. Nekem volt egy nagyon komoly kiérlelt taktikám, ami nem jött be. Ugyanis azt gondoltam, hogy ketten ott előttem, addig-addig dolgoznak, amíg - ha nem is egymásnak mennek és nem teszik ki egymást-, legalább a gumijuk elmelegszik és akkor majd jön Laci, a kis kipihent gumijaival. Egészen odáig kiváló is volt a taktika, megláttam, hogy elkezdenek keresztbe úszni az autók, elmelegedtek a gumik. Na, most jött el az én időm! Oda csaptam a paciknak. Kiderült, hogy az én gumijaim is elfáradtak. Elkezdtem keresztbe menni mindenhol. Gondoltam, most akkor taktikát váltunk, és így sikerült a hármas bolyból másodiknak bejönnöm."

Bódis Kálmán / Porsche 996: "Jó volt a startom. Gusztival megbeszéltük, hogy engem nem fog kilökni. Aztán mégis engem lökött ki. Így tudott elém kerülni Szamosvári. Én ilyen használt gumikkal mentem, amit a hosszú távú versenyünk után összekukáztam. Nagyjából 70 körös gumik. Számomra nem volt igazán tétje. Majd holnap!"