Vágólapra másolva!
Egyre markánsabban érezteti hatását a nemzetközi pénzügyi válság a spanyol futballban, az éllovas Valencia például egy csődbe ment szponzort hirdet a mezén.

A Primera División listavezetőjénél a játékosok trikóján olyan támogató díszeleg, amely egyetlen eurót sem folyósít a klubnak. A rendezvényszervező cég elvileg idényenként hatmillió eurót köteles átutalni, s bár ezt legutóbb nem tette, mégsem távolítják el a legfontosabb reklámfelületről.

Ennek az az oka, hogy a mezváltás túl drága mulatság lenne: az egyesületnek több mint kétmillió eurós kártérítést kellene fizetnie a gyártónak, amely már 70 ezer "Valencia Experience" feliratú trikót dobott piacra.

Az ugyancsak első osztálybeli Racing Santandernek vagy Deportivo La Corunának még hirdető sem jutott, mivel az eddigi támogatók kihátráltak a csapatok mögül, újak pedig nem jelentkeztek.

A Betisnek meg kellett elégednie egy állami támogatóval: Andalúziára irányítja rá a figyelmet, amiért a tartományi vezetés 400 ezer eurót fizet évente. Az FC Málaga játékosai pedig a kikötővárost népszerűsítik mellkasukon - csakhogy teljesen ingyen...