Loeb és a Citroën világbajnok lehet Japánban

Vágólapra másolva!
A japán motorsport rajongóknak jó októbert zárnak, minden hétvégére jutott egy rangos esemény. A Formula 1-es mezőny után a Moto GP, majd a WTCC sorozat vendégeskedett a szigetországban, ezen a hétvégén pedig a rali-világbajnokság pilótáinak szoríthatnak.
Vágólapra másolva!

Utolsó előtti felvonásához ért a 2008-as sorozat, és már Japánban könnyen eldőlhet mindkét világbajnoki cím sorsa. A mediterrán aszfalt után egészen más körülmények, murva, eső, és hűvös idő vár a versenyzőkre.

2004-ben rendeztek a felkelő nap országában először világbajnoki ralifutamot, és azóta minden évben más győzött. Először Petter Solberg, majd Grönholm, Loeb, és tavaly Hirvonen nevét vésték fel a kupára. 2008-ban egyébként egészen szokatlan végeredmény született, a finn versenyző mellé Sordo és Henning Solberg állhatott a dobogóra, a további pontszerző helyeken pedig Matthew Wilson, Perez-Companc, Stohl, Villagra, és az N-es Mitsubishivel induló helyi Taguchi osztoztak. Loeb a rosszul felírt itiner miatt hibázott, és kiesett.

2008-ban teljesen új helyszínen, Sapporo környékén lesz a verseny. Mind a 29 gyorsasági szakasz új, és ezért ismeretlen a mezőny számára. Maguk a pályák a korábbiakhoz hasonlóan keskenyek, gyorsak, az út szélén árkok és fák csökkentik a hibázási lehetőségeket. Ebben az évszakban komoly esélye van a csapadéknak, de az igazi nehezítést a sötétben rendezett szakaszok jelentik majd. Korábban általános volt a futamokon egy-egy éjszakai gyorsasági, manapság már ritkaságszámba megy, egyedül a Wales-i versenyen fordult elő az utóbbi években.

Forrás: [origo]

A japán szurkolók lelkesedése egyedülálló. A hétvégén többszázezres nézőseregre számítanak a rendezők ezúttal is


Ha a versenyzők megbirkóznak a gyorsasági szakaszok okozta nehézségekkel, még nem lazíthatnak: a sorozat állomásai közül talán Japánban a legfegyelmezettebb a közúti közlekedés. A legtöbb helyen 50-60 km/h-s sebességkorlátozás van érvényben, melyet a rend őrei rendkívül szigorúan ellenőriznek.

Loeb és a Citroën Japánból könnyen világbajnokként térhetnek haza, ehhez az kell, hogy a francia pilóta legfeljebb négy pontot veszítsen előnyéből Hirvonenhez képest. Ha a finn nyerne is, Loeb egy harmadik hellyel révbe ér. A Citroën hasonló helyzetben van a gyártók versenyében, így Sordónak is fontos szerep juthat.

A Fordnál egyértelműen a Hirvonen-Latvala kettős győzelem az egyetlen elfogadható eredmény. Utóbbi pilóta a szezon utolsó két murvás versenyére visszatér a gyári gárdához, Duval pedig a Stobart Fordot erősíti, csapattársa Matthew Wilson lesz. A Munchi's Ford idei utolsó fellépésén Henning Solberg-Villagra összeállításban áll rajthoz, és alighanem nagyon elégedettek lennének a tavalyi eredményeikkel.

Forrás: [origo]

Hirvonen világbajnoki esélyeit csak egy győzelem tarthatja életben, és még ekkor is szüksége lesz Loeb vagy a Citroën hibájára


Hazai pályán indul a Subaru, akik az Új-Zélandi verseny óta az új Impreza murvás fejlesztésére koncentrálnak, éppen jó otthoni eredmény érdekében. Solberg elmondta, hogy akármennyire is esélytelenek voltak az egész szezonban, ezen a hétvégén a győzelemre tör - már csak azért is, mert egyrészt Japánt a második otthonának tartja a norvég, másrészt így szeretné meghálálni a több tízezer fanatikus szurkoló bíztatását.
A Suzuki csapat először indul hazai pályán, ők is kiugró eredményt várnak az SX4 WRC-ktől. Gardemeister és Andersson is murvamenő, és a Suzuki is sokat fejlődött, elsősorban a hajtásra, és a megbízhatóság javítására koncentráltak a mérnökök.

A gyártók közé nevezett csapatokon kívül mindössze egyetlen WRC lesz a mezőnyben, a dél-afrikai Rautenbach vállalta a távol-keleti utazás költségeit, a megszokott C4-essel indul ezúttal is.

Forrás: [origo]

Taguchi élő legendának számít a Mitsubishinél, tavalyi pontszerzése óriási tett volt. Ha idén is megismétli, alighanem még életében szobrot állítanak neki


A PWRC mezőnyében igen érdekes a helyzet, mivel a szezon elején minden nevezőnek meg kellett jelölnie két versenyt, amely nem számít bele az év végi értékelésükbe. Az élen állók közül többen is a japán futamot választották, így az első öt helyezett közül csak Hänninen szaporíthatja pontjainak a számát, a világbajnoki cím sorsa Walesben dől majd el. A finn dolgát pedig igencsak megnehezítik majd a helyi ászok, főként Arai, és a már említett, tavaly abszolút értékelésben is pontot szerző Taguchi. Rajtuk kívül is több tucatnyi japán páros indul, így remek versenyre van kilátás ebben a kategóriában is.

Az időeltolódás 8 óra Magyarországhoz képest, a rali helyi idő szerint péntek délelőtt kezdődik.


A világbajnokság állása egyéniben:

1.Loeb/Elena Citroën 106
2.Hirvonen/Lehtinen Ford92
3.Sordo/Marti Citroën59
4.Atkinson/PrevotSubaru45
5.Latvala/AntillaFord42
6.P. Solberg/Mills Subaru40
7.Duval/PivatoFord 22
8.H. Solberg/MenkerudFord22



A világbajnokság állása a gyártók közt:

1.Citroën Total WRT 169
2.BP Ford Abu Dhabi WRT 146
3.Subaru WRT87
4.Stobart VK M-Sport Ford62
5.Munchi's Ford WRT22
6.Suzuki WRT21



A világbajnokság állása a PWRC-ben:

1.Aigner/WichaMitsubishi 30
2.Hänninen/MarkkulaMitsubishi 26
3.Ketomaa/TeiskonenSubaru23