Élénkül a mobilhirdetési piac

Vágólapra másolva!
A Berg Insight svéd telekommunikációs piacelemző cég előrejelzése szerint az alacsony jövedelmű fiatalok figyelmükkel és a befogadott reklámokkal fizethetnek majd az ingyenesen lebeszélhető percekért, sms-ekért.
Vágólapra másolva!

A piackutató kutatása alapján kiderül, hogy a mobiloperátorok a jövőben fokozottabb figyelmet fognak fordítani a hirdetéstámogatott üzleti modellekre. Ennek a megoldásnak az az alapja, hogy a szolgáltató úgy növelheti a lebeszélt percek vagy a HSDPA-n keresztül letöltött MB-ok számát, hogy a felhasználók részére kvázi ingyenesen kínál lebeszélhető perceket és adatforgalmat. Az előfizető a hirdetések iránti figyelmével fizet, illetve az ingyenes perceket gyakorlatilag maga a hirdető cég fizeti ki előre a hirdetések formájában. A fiatalok kiemelten fontos célcsoportnak számít a hirdetők szemében, így mobiltelefonon keresztül tudják elérni a jelenlegi és jövendőbeli fogyasztóikat egyaránt, illetve ennek megfelelően hirdetőkből sincs hiány.

A Berg szerint az okostelefonok növelni fogják a hagyományos internet-hirdetési bevételeket - de csak akkor, ha a piac nem különíti el a mobiltelefonon és a weben megjelenő reklámokat. A mobilhirdetések ma a tömeges sms-küldéstől és színes fotók fogadásától egészen a telefonra optimalizált weboldalakon megjelenő bannerekig terjed. A Berg szerint a jövőben éppen az utóbbi hirdetések fogják meghatározni a piacot, és az sms-spamelés helyett a mobilon fogyasztott tartalmakba ágyazott képi hirdetések lesznek a meghatározók. Az egyetlen probléma ezekkel a hirdetésekkel, hogy míg a weben 3-4 böngészőre és 2-3 operációs rendszerre kell optimalizálni, addig ez a metódus akár egy mobiltelefon-gyártóra lebontva is jelenthet 3-4 különálló kombinációt - összességében a különféle típusokra történő optimalizáció fogja meghatározni a mobilhirdetések hatékonyságát és az elérhető fogyasztók számát.

A Berg továbbá azt is felfedezte, hogy a készenlétben álló telefonok kijelzői olyan személyes felületek, amelyek mindig a felhasználó kezében vannak, így az egyméteres sugarú körben tartózkodó telefon állandóan friss információkat és reklámokat sugározhatna, miközben a telefon éppen utasításra vár. A pénzügyi válság egyértelműen negatív hatással bír a mobilhirdetési piac növekedésére, de magára az innovációra nem. Az is jól látható, hogy a mobiltelefon-piac lassabban fejlődik a korábban vártnál.