Loeb megállíthatatlan - Portugál-rali, 3. nap

Vágólapra másolva!
Mikko Hirvonen lassan elnyeri a nem túl hízelgő "örök második" címet a rali világbajnokságon, hiszen Portugáliában sem tudott mit kezdeni Loebbel. A francia megtartotta előnyét, még szakaszt is nyert. Sordo a harmadik, akit ezúttal nem tudott Petter Solberg megszorítani. Az utolsó gyorsaságin többen is kiestek a pontszerző helyeken állók közül.
Vágólapra másolva!

Fotó: Bálint Richárd/Topspeed

Ismét Loeb taktikázott helyesen, idén eddig 100%-os a teljesítménye. Egyelőre nyoma sincs annak, hogy bárki képes lenne megállítani, vagy hogy ő unná már a serlegeket


Normális esetben annak kellett volna történnie vasárnap, hogy Loeb - első rajtolóként - egész nap szenved, Hirvonen meg jön fel rá, és a végén vagy marad szombati előnyéből, vagy nem. Ehhez képest az első szakaszt Loeb nyerte 1,5 másodperccel, igaz, Hirvonen egy visszafordítóban lefullasztotta a Focus WRC-t. A mezőny többi része fényévnyi távolságból követte az eseményeket, Sordo már 17 másodperccel volt lassabb csapattársánál. Östberg autózott még remekül a privát Impreza WRC-vel, ennek eredményeképp feljött a hetedik helyre. A Wilsont veszélyeztető Henning Solberg viszont lemaradt, mert szélvédője annyira párásodott, hogy meg kell állnia, hogy letörölje.

Egy szakasszal később Hirvonen lemondott a győzelemért folyó harcról, mivel ismét csak Loeb érte el a legjobb időt. A finn arra panaszkodott, hogy helyenként úgy kellett padlógázzal mennie, hogy a portól semmit sem látott, ekkora kockázatvállalásnak viszont nincs értelme, inkább a 8 pont, mint a totálkár. Petter Solberg - aki a biztos negyedik helyen állt - némi kis kalandba keveredett. Az előző szakaszon eltörött a gépháztetőt lezáró két fülből az egyik, ezen a gyorsaságin pedig a másik is, ezért néha alig láttak valamit a fel-felnyíló alkatrésztől. Novikov sokkal rosszabbul járt, alaposan összetörte a C4 WRC-t, így Rautenbach került a nyolcadik helyre.

Fotó: Bálint Richárd/Topspeed

A Ford első számú pilótája a versenyen és a bajnokságban is második. Tavaly is az volt, és bár még csak a harmadánál tart a sorozat, nagyon úgy néz ki, hogy idén is így lesz


A két szakasz a szerviz után ismétlődött, Loeb félperces előnyéből már megtehette, hogy engedjen kicsit. Hirvonen amennyire tudott, élt a lehetőséggel, szépségtapaszként mindkét gyorsaságin ő volt a legjobb. A második olyan izgalmakat tartogatott, amelyre kevesen számítottak. Kezdődött azzal, hogy a hivatalos időmérő rendszer - melyet a pilóták is látnak menet közben, ezáltal ismerik egymás részidőit - azt jelezte, hogy a gyorsasági első részén Hirvonen már 14 másodpercet vert Loebre. A világbajnok tudta, hogy ez nem lehet, mivel autója sem romlott el, és ő sem hibázott. Hirvonen pedig a vérszagra teljes erőbedobással hajtott végig, és mindenhol azt leste, hogy hol látja meg Loeb félreállt autóját, de a célba érve csalódnia kellett. Az első autók tehát az eredeti sorrendben indulhattak vissza a még hátralévő szuperspeciál helyszínére, de a mögöttük állók közül többeknek ez már nem adatott meg. Először Matthew Wilson csúszott le az útról, felborult, majd amikor megpróbált visszaevickélni a pályára, leégette a kuplungját. Az addig pontszerző helyen álló szegény Rautenbach még nála is rosszabbul járt, neki az egész autója égett le. Ugyanott sodródott le az útról, ahol Wilson, majd lángra kapott a Citroën. A tűz oltásában az utánuk rajtoló Araujó is segített, megállt odaadni tűzoltó készülékét.

A szuperspeciálon már nem változott az első nyolc sorrendje, Loeb ismét tíz pontot kasszírozott, az egymás után harmadszor második Hirvonen lemaradása már 10 pont összetettben. Sordo a harmadik, aki ezzel komoly Citroën-fölényt biztosított a gyártók értékelésében is. Petter Solberg ezúttal nem szolgáltatott akkora meglepetést, mint Cipruson, negyedik helyre hozta be a Xsara WRC-t. Henning Solberg, Östberg, Villagra és Al-Quassimi szereztek még pontokat.

Fotó: Bálint Richárd/Topspeed

Östberg hatodik helyen zárt. A fiatal norvég Grönholm patronáltja, ha így folytatja, szép jövő előtt áll


A PWRC külön versenye az utolsó méterekig tartott, Araujó magabiztosan vezetett egész nap, de Prokop nem nyugodott bele a harmadik helybe, és megpróbálta befogni Brynildsent. Ez a szuperspeciálon sikerült neki, ahol a norvég differenciálmű-problémákkal küszködött. Araujó győzelmével átvette összetettben a vezetést, a még pénteken búcsúzó Sandell a második, Brynildsen és Prokop holtversenyben a harmadik. Kosciuszko győzelmét senki és semmi nem veszélyeztette a JWRC kategóriában, az itt megszerzett 10 ponttal a tabella élére állt, épp a mindkét sorozatban érdekelt Prokop elé.

Legközelebb három hét múlva rendeznek vb-futamot, Argentínában.

A verseny végeredménye:

1.Loeb/Elena Citroën C4 WRC 3:53:13,1
2.Hirvonen/Lehtinen Ford Focus RS WRC +24,3
3.Sordo/Marti Citroën C4 WRC +1:45,4
4.P. Solberg/Mills Citroën Xsara WRC +2:44,6
5.H. Solberg/Menkerud Ford Focus RS WRC +5:46,3
6.Östberg/Unnerud Subaru Impreza WRC +6:20,8
7.Villagra/Diaz Ford Focus RS WRC +12:59,5
8.Al-Quassimi/Orr Ford Focus RS WRC +18:21,7


PWRC:

1.Araujó/Ramalho Mitsubishi Lancer Evo IX 4:15:31,6
2.Prokop/Tomanek Mitsubishi Lancer Evo IX +1:07,1
3.Brynildsen/Giraudet Mitsubishi Lancer Evo IX +1:13,1


JWRC:

1.Kosciuszko/Szczepaniak Suzuki Swift S1600 4:22:38,6
2.Abbring/Mombaerts Renault Clio R3 +5:26,5
3.Weis/De Gandt Citroën C2 S1600 +8:52,7


A világbajnokság állása:

1.Loeb/Elena Citroën C4 WRC 40 pont
2.Hirvonen/Lehtinen Ford Focus RS WRC '0830
3.Sordo/Marti Citroën C4 WRC 23
4.P. Solberg/Mills Citroën Xsara WRC 14
5.H. Solberg/Menkerud Ford Focus RS WRC '08 14
6.Wilson/Scott Ford Focus RS WRC '08 8
7.Latvala/Anttila Ford Focus RS WRC '08 6
8.Atkinson/Prevot Citroën C4 WRC 4



A világbajnokság állása, gyártók:

1.Citroën Total World Rally Team 64 pont
2.BP Ford Abu Dhabi Rally Team 40
3.Stobark VK M-Sport World Rally Team 27
4.Citroën Junior World Rally Team 11
5.Munchi's Ford World Rally Team 7


A világbajnokság állása, PWRC:

1.Araujo/Miguel Mitsubishi Lancer Evo IX 23 pont
2.Sandell/Axelsson Skoda Fabia S2000 20
3.Brynildsen/Giraudet Mitsubishi Lancer Evo IX 14


A világbajnokság állása, JWRC:

1.Kosciuszko/Szczepaniak Suzuki Swift S1600 18 pont
2.Prokop/Tomanek Citroën C2 S1600 18
3.Burkart/Kolbach Suzuki Swift S1600 16