Ismét Loeb taktikázott helyesen, idén eddig 100%-os a teljesítménye. Egyelőre nyoma sincs annak, hogy bárki képes lenne megállítani, vagy hogy ő unná már a serlegeket
Normális esetben annak kellett volna történnie vasárnap, hogy Loeb - első rajtolóként - egész nap szenved, Hirvonen meg jön fel rá, és a végén vagy marad szombati előnyéből, vagy nem. Ehhez képest az első szakaszt Loeb nyerte 1,5 másodperccel, igaz, Hirvonen egy visszafordítóban lefullasztotta a Focus WRC-t. A mezőny többi része fényévnyi távolságból követte az eseményeket, Sordo már 17 másodperccel volt lassabb csapattársánál. Östberg autózott még remekül a privát Impreza WRC-vel, ennek eredményeképp feljött a hetedik helyre. A Wilsont veszélyeztető Henning Solberg viszont lemaradt, mert szélvédője annyira párásodott, hogy meg kell állnia, hogy letörölje.
Egy szakasszal később Hirvonen lemondott a győzelemért folyó harcról, mivel ismét csak Loeb érte el a legjobb időt. A finn arra panaszkodott, hogy helyenként úgy kellett padlógázzal mennie, hogy a portól semmit sem látott, ekkora kockázatvállalásnak viszont nincs értelme, inkább a 8 pont, mint a totálkár. Petter Solberg - aki a biztos negyedik helyen állt - némi kis kalandba keveredett. Az előző szakaszon eltörött a gépháztetőt lezáró két fülből az egyik, ezen a gyorsaságin pedig a másik is, ezért néha alig láttak valamit a fel-felnyíló alkatrésztől. Novikov sokkal rosszabbul járt, alaposan összetörte a C4 WRC-t, így Rautenbach került a nyolcadik helyre.
A Ford első számú pilótája a versenyen és a bajnokságban is második. Tavaly is az volt, és bár még csak a harmadánál tart a sorozat, nagyon úgy néz ki, hogy idén is így lesz
A két szakasz a szerviz után ismétlődött, Loeb félperces előnyéből már megtehette, hogy engedjen kicsit. Hirvonen amennyire tudott, élt a lehetőséggel, szépségtapaszként mindkét gyorsaságin ő volt a legjobb. A második olyan izgalmakat tartogatott, amelyre kevesen számítottak. Kezdődött azzal, hogy a hivatalos időmérő rendszer - melyet a pilóták is látnak menet közben, ezáltal ismerik egymás részidőit - azt jelezte, hogy a gyorsasági első részén Hirvonen már 14 másodpercet vert Loebre. A világbajnok tudta, hogy ez nem lehet, mivel autója sem romlott el, és ő sem hibázott. Hirvonen pedig a vérszagra teljes erőbedobással hajtott végig, és mindenhol azt leste, hogy hol látja meg Loeb félreállt autóját, de a célba érve csalódnia kellett. Az első autók tehát az eredeti sorrendben indulhattak vissza a még hátralévő szuperspeciál helyszínére, de a mögöttük állók közül többeknek ez már nem adatott meg. Először Matthew Wilson csúszott le az útról, felborult, majd amikor megpróbált visszaevickélni a pályára, leégette a kuplungját. Az addig pontszerző helyen álló szegény Rautenbach még nála is rosszabbul járt, neki az egész autója égett le. Ugyanott sodródott le az útról, ahol Wilson, majd lángra kapott a Citroën. A tűz oltásában az utánuk rajtoló Araujó is segített, megállt odaadni tűzoltó készülékét.
A szuperspeciálon már nem változott az első nyolc sorrendje, Loeb ismét tíz pontot kasszírozott, az egymás után harmadszor második Hirvonen lemaradása már 10 pont összetettben. Sordo a harmadik, aki ezzel komoly Citroën-fölényt biztosított a gyártók értékelésében is. Petter Solberg ezúttal nem szolgáltatott akkora meglepetést, mint Cipruson, negyedik helyre hozta be a Xsara WRC-t. Henning Solberg, Östberg, Villagra és Al-Quassimi szereztek még pontokat.
Östberg hatodik helyen zárt. A fiatal norvég Grönholm patronáltja, ha így folytatja, szép jövő előtt áll
A PWRC külön versenye az utolsó méterekig tartott, Araujó magabiztosan vezetett egész nap, de Prokop nem nyugodott bele a harmadik helybe, és megpróbálta befogni Brynildsent. Ez a szuperspeciálon sikerült neki, ahol a norvég differenciálmű-problémákkal küszködött. Araujó győzelmével átvette összetettben a vezetést, a még pénteken búcsúzó Sandell a második, Brynildsen és Prokop holtversenyben a harmadik. Kosciuszko győzelmét senki és semmi nem veszélyeztette a JWRC kategóriában, az itt megszerzett 10 ponttal a tabella élére állt, épp a mindkét sorozatban érdekelt Prokop elé.
Legközelebb három hét múlva rendeznek vb-futamot, Argentínában.
A verseny végeredménye:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 3:53:13,1 |
2. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | +24,3 |
3. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | +1:45,4 |
4. | P. Solberg/Mills | Citroën Xsara WRC | +2:44,6 |
5. | H. Solberg/Menkerud | Ford Focus RS WRC | +5:46,3 |
6. | Östberg/Unnerud | Subaru Impreza WRC | +6:20,8 |
7. | Villagra/Diaz | Ford Focus RS WRC | +12:59,5 |
8. | Al-Quassimi/Orr | Ford Focus RS WRC | +18:21,7 |
PWRC:
1. | Araujó/Ramalho | Mitsubishi Lancer Evo IX | 4:15:31,6 |
2. | Prokop/Tomanek | Mitsubishi Lancer Evo IX | +1:07,1 |
3. | Brynildsen/Giraudet | Mitsubishi Lancer Evo IX | +1:13,1 |
JWRC:
1. | Kosciuszko/Szczepaniak | Suzuki Swift S1600 | 4:22:38,6 |
2. | Abbring/Mombaerts | Renault Clio R3 | +5:26,5 |
3. | Weis/De Gandt | Citroën C2 S1600 | +8:52,7 |
A világbajnokság állása:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 40 pont |
2. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC '08 | 30 |
3. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | 23 |
4. | P. Solberg/Mills | Citroën Xsara WRC | 14 |
5. | H. Solberg/Menkerud | Ford Focus RS WRC '08 | 14 |
6. | Wilson/Scott | Ford Focus RS WRC '08 | 8 |
7. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC '08 | 6 |
8. | Atkinson/Prevot | Citroën C4 WRC | 4 |
A világbajnokság állása, gyártók:
1. | Citroën Total World Rally Team | 64 pont |
2. | BP Ford Abu Dhabi Rally Team | 40 |
3. | Stobark VK M-Sport World Rally Team | 27 |
4. | Citroën Junior World Rally Team | 11 |
5. | Munchi's Ford World Rally Team | 7 |
A világbajnokság állása, PWRC:
1. | Araujo/Miguel | Mitsubishi Lancer Evo IX | 23 pont |
2. | Sandell/Axelsson | Skoda Fabia S2000 | 20 |
3. | Brynildsen/Giraudet | Mitsubishi Lancer Evo IX | 14 |
A világbajnokság állása, JWRC:
1. | Kosciuszko/Szczepaniak | Suzuki Swift S1600 | 18 pont |
2. | Prokop/Tomanek | Citroën C2 S1600 | 18 |
3. | Burkart/Kolbach | Suzuki Swift S1600 | 16 |