Hajnalra átvette a kategória első helyét a csapat

Vágólapra másolva!
Vida János 3 óra előtt pár perccel váltotta le Wéber Gábort a BMW 120d vezetőülésében, ekkor már a dízel kategória második helyén, összesítésben pedig a 42. helyen állt a BMW Team Hungary. Egy helyezést jelentett a kategórián belül, hogy a 139-es rajszámú BMW 320d balesetet szenvedett, és éjjel háromkor kiállt a versenyből, egy másikat pedig az, hogy a dízel kategóriát sokáig vezető 138-as 320d-t negyed óráig szerelték a bokszban. De ezek semmit sem vonnak le Wéber Gábor érdemeiből, aki fantasztikus időket autózott a nürburgringi éjszakában, többek között a csapat egész versenyen futott leggyorsabb körét is megjavította 9:49-re, ami a rossz látási viszonyok mellett azért is különösen értékes, mert éjszaka a hideg aszfalt tapadása közel sem ideális.
Vágólapra másolva!

Még a Schubert csapat főmérnöke is elismerően nyújtott kezet Wébernek időeredményei láttán; akármi lesz a verseny vége, ezekre a köridőkre a csapatvezetés biztosan emlékezni fog. Wéber azt is elmondta, hogy még a legjobb körében is bent hagyott legalább öt másodpercet, ezt remélhetőleg a vasárnapi nappali etapon még ki tudja majd autózni magából. A 39. helyezés azt is jelenti, hogy a csapat már megelőzött egy SP10-es kategóriás Aston Martin Vantage-et is - nem rossz eredmény egy kétliteres, négyhengeres dízeltől.

Forrás: [origo]

A csere után Vida két kört tett meg, amikor a szintén a Schubert Motorsporthoz tartozó 140-es rajtszámú BMW 320d kijött a bokszba. Csak a magyar versenyző mögött tért vissza a pályára a legnagyobb vetélytárs, ami annyit jelentett, hogy a BMW Team Hungary átvette a vezetést saját kategóriájában. Igaz, a különösen szép helyezés csak fél körig tartott, mert a célvonalnál ugyan még 0,7 másodperccel volt a magyar mögött a BMW 320d-vel versenyző norvég-amerikai alakulat, de a következő kör végén már ők álltak előrébb.

Forrás: [origo]

A közel kétórás Vida-etap végén azonban ismét örülhettünk, mert János a pályán visszavette az első helyet az egyenesekben a mi 120d-nknél gyorsabb 320d-től, legjobb, 10:01-es köre nem sokkal maradt el Wéber rekordjától. Vida elmondta, hogy az 1:40 óra alatt folyamatosan csatázott a 140-es rajtszámú 320d-vel, míg végül az utolsó előtti körében kifékezte a Grand Prix pálya sikánja előtt. Nehéz dolga volt, mert a laposabb 3-as BMW az egyforma motor ellenére jóval gyorsabb az előzésre alkalmas egyenesekben, még szélárnyékból sincs esély az előzésre.

Forrás: [origo]

Még semmit sem szabad elkiabálni, hiszen még csak a verseny fele telt el, de az mindenesetre bíztató, hogy a rajt utáni kétkörös hátrányt fél verseny alatt ledolgozta a Palik-Vida-Walter-Wéber négyes, és ilyen kevés Nordschleife-tapasztalattal is reális esély lehet a kategóriagyőzelemre. A Schubert csapat háziversenye a dízel osztály első helyéért szinte csak most kezdődik el.