Válságban is robog a Tata Motors

Vágólapra másolva!
A legnagyobb indiai autógyár, a Tata Motors profitja 57,5 százalékkal nőtt az üzleti éve júniussal zárult első negyedében, mert a Tata Steel testvérvállalat egy részének eladása, a költségcsökkentés és az alacsonyabb nyersanyagárak ellensúlyozták az eladások visszaesését.
Vágólapra másolva!

A válság híreit itt olvashatja!

A Tata Motors adózott eredménye 5,138 milliárd rúpia (106,7 millió dollár) volt a negyedben, egy évvel korábban 3,26 milliárd rúpia (67,7 millió dolláros). Az elemzők csak 1,6 milliárd rúpiás profitra számítottak most. A mostani nyereségből 3,19 milliárd rúpia egyszeri tételekből, javarészt testvérvállalatában, a Tata Steel acélművekben birtokolt tulajdonhányada részleges eladásából származott.

A nettó bevétele 64,05 milliárd rúpia volt, 7,6 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 69,28 milliárd rúpiánál.

A cég az eredményt többek között azzal magyarázta, hogy továbbra is nagy figyelmet fordított a költséghatékonyságra, közben pedig estek a nyersanyagárak, és csökkent a raktárkészlete. Jóllehet a Tata Motors külföldi értékesítése tovább zsugorodott - a gazdasági világválság miatt kevesebb autót tudott eladni a fő exportpiacainak számító Dél-Afrikában, Törökországban és Oroszországban -, a hazai értékesítés stabilizálása ezt ellensúlyozta.

A Tata Motors belföldi értékesítése Indiában éves összevetésben mindössze 1,4 százalékkal, 122 120 járműre csökkent, szemben az egész indiai ágazatban mért 9,2 százalékos visszaeséssel. A cég külföldön azonban csak 5220 járművet adott el, 43 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.

Eközben nőtt a vállalat adóssága, 169,5 milliárd rúpiára (3,52 milliárd dollár) június végére a március végi 124,1 milliárd rúpiáról (2,58 milliárd dollár). A növekmény java részét a tavaly megvásárolt Jaguar és Land Rover autógyárak finanszírozását célzó kötvénykibocsátás adta A Jaguar és a Land Rover még nem szerepelt a hétfőn kiadott eredménybeszámolóban.

A Tata fő versenytársa, a legnagyobb forgalmú indiai autógyár, a Maruti Suzuki India Ltd. a múlt héten 5,84 milliárd rúpiás (120,5 millió dollár) adózott eredményt jelentett az üzleti éve júniussal zárult első negyedéről, az olcsóbb nyersanyagoknak és a jobb modell-összetételnek köszönhetően 25,3 százalékkal többet az egy évvel korábbi 4,66 milliárdnál. A nettó bevétele 33,6 százalékkal 63,4 milliárd rúpiára nőtt 47,54 milliárdhoz képest.