Fél év alatt háromszoros profit a csokióriásnál

Vágólapra másolva!
Majdnem háromszorosára nőtt a brit Cadbury profitja az év első felében, miután az emberek a sanyarú gazdasági helyzetben jóval több csokoládét és cukorkát vásároltak a szokásosnál.
Vágólapra másolva!

A válság híreit itt olvashatja!

Európa második legnagyobb édesipari csoportja - amely egyebek mellett a Dairy Milk csokoládékat, a Trident rágógumikat és a Halls köhögés elleni cukorkákat gyártja - 313 millió font adózott eredményre tett szert az első fél évben, egy évvel korábban 113 millió volt a profit. A bevétel 13 százalékkal 2,8 milliárd fontra nőtt, változatlan árakon számolva 4 százalékos volt a bővülés.

A társaság az év egészében a korábban jelzett 4-6 százalékos növekedés alsó értékéhez közeli forgalombővülést vár.

A legnagyobb mértékben a csokoládék eladása nőtt, mert mint a társaság vezérigazgatója fogalmazott "az emberek nehéz időkben a házon kívüli szórakozás helyett inkább otthon maradnak, és édességekkel vigasztalódnak, ezeket még válság idején is megengedhetnek maguknak".

A Cadbury forgalmának 45 százalékát kitevő csokoládék eladása 13 százalékkal ugrott meg a második negyedben, míg az első negyedben 7 százalék volt a növekedés. A cukorkák és rágógumik eladása 2 százalékkal nőtt.