Hatalmas ugrás az indiai autópiacon

Vágólapra másolva!
Alig egy hónap alatt majdnem harmadával növekedett az Indiában eladott autók száma. Júliusban 31 százalékkal nőttek az eladások az egy évvel korábbi adathoz képest, amivel az értékesített autók száma elérte a 115 ezret. A vásárlásra leginkább a csökkenő kamatráták és az új modellek bevezetése ösztönözte a lakosságot.
Vágólapra másolva!

"Az alacsonyabb kamatráták, a kormány élénkítő csomagja, a jövedéki adó mérséklése az év elején, és az eladók megjelenése a vidéki piacokon mind segítette ennek az iparágnak az eladásait" - nyilatkozta Vaishali Jajoo indiai elemző a BBC-nek.

A mostani adat nem volt teljesen váratlan, hiszen az elmúlt hat hónapban folyamatosan javultak az eladási statisztikák és ez a várakozások szerint folytatódni is fog. "Az előző évvel ellentétben a bankok hajlandóak hitelt nyújtani és nő a fogyasztói kereslet. Az új modellek vonzzák a városi vásárlókat és tartós lehet a kereslet növekedés" - mondta Ashish Nigam az Antique Stock Broking-től.

Az indiai gyártók közül különösen jól járhat a Tata Motors, aminek új Nano modellje, ami mellőzi a "felesleges" szolgáltatásokat, népszerűnek bizonyult az indiaiak közt. A márciusban bemutatott autóra már 200 ezer előrendelést vett fel a cég, és júliusban került forgalomba az első darab.