Nagyszabású fúzió az orosz autóiparban

Vágólapra másolva!
Az orosz kormány össze akarja vonni a komoly pénzügyi nehézségekkel küszködő két legjelentősebb autógyárat, az Avtovazt és a haszonjárműveket gyártó Kamazt. A moszkvai Kommerszant gazdasági lap értesülése szerint a két vállalat a Rosztehnologii állami holding vezetése alatt egyesülne.
Vágólapra másolva!

Az AvtoVaz gyártotta, illetve gyártja a Zsiguli, az Oka és a Lada gépkocsikat. Az Avtovaznál korában azt közölték, hogy augusztusban felfüggesztik a termelést, szeptembertől februárig pedig csökkentik a munkaidőt.

Az idei első hat hónapban csak 139 500 gépkocsit gyártottak, szemben a tavalyi megfelelő időszak 332 ezer autójával. Tavaly egész évben 943 ezer gépkocsit állított elő a gyár.

Hatalmas veszteség

Tavaly az Avtovaz vesztesége 24,7 milliárd rubel (799 millió dollár) lett, szemben az egy évvel korábbi 3,7 milliárd rubeles nyereséggel. A társaságnak több mint 50 milliárd rubelt tartozása van.

Azt egyelőre még nem lehet tudni, hogy az Avtovazban 25 százalékos részesedéssel rendelkező Renault, és a Kamazban 10 százalékkal részesedő Daimler mit szól ezekhez az elképzelésekhez.

Renault kontra GM

Érdekesség, hogy az Avtovazba való befektetés lehetőségéért korábban komoly küzdelmet vívott a francia a Renault az amerikai General Motorsszal.

Mára azonban a General Motors csődbe jutott, és éppen arról tárgyal, hogy részben orosz tulajdonba adja-e német leányvállalatát, az Opelt.

Igaz, a GM vezetői a legutóbbi napokban mintha meggondolták volna magukat, és lehet, hogy mégsem válnak meg a németországi érdekeltségeiktől.