A Nielsen piackutató legfrissebb adatai szerint a 18-49 éves amerikai tévénézők 46 százaléka akkor is megtekinti a tévéreklámokat, ha felvételről nézi vissza az adást - írja a New York Times. Az adat megdöbbentette a kutatókat, mivel korábban a műsorok digitális rögzítését lehetővé tévő otthoni készülékeket (DVR) a tévéreklám gyilkosának tartották, mivel ezeken kényelmesen át lehet tekerni a reklámblokkokat.
A Nielsen felmérése viszont rámutatott, hogy a tévénézés még a digitális korszakban is ugyanolyan passzív tevékenység, mint eddig. A DVR-tulajdonosok ugyan beprogramozzák a készüléket, hogy az vegye fel kedvenc műsoraikat, de ha egyszer elindították a lejátszást, már nem szívesen nyúlnak a távirányítóhoz a reklámok miatt.
A dologban a kutatók szerint az is szerepet játszhat, hogy a reklámok minősége javult az elmúlt években, részben a DVR készülékek elterjedésére adott válaszként. Maguk a hirdetők is meg kellett, hogy tapasztalják: a közönség egy része szereti és értékeli a minőségi, szórakoztató reklámokat.
Az Egyesült Államokban már minden harmadik háztartás rendelkezik digitális felvevővel, amelynek használata egyre inkább a mindennapi tévézési rutin része. A Nielsen adatai szerint az egyes tévécsatornák nézettségét átlagosan 10 százalékkal javítja fel, ha a DVR-ezőket is beleszámítják a statisztikákba. Ez már ahhoz is elég, hogy bizonyos kisebb nézettségű - és esetleg kedvezőtlen időpontban sugárzott - tévésorozatok, műsorok számára elég hirdetőt verbuváljon.